Chanel is met 29,3 procent de meest geliefde tas onder de Nederlandse vrouwen. De tassen met de iconische rode binnenkant worden vaak gespot bij mode icoon Claartje Rose en beauty blogger en vlogger Vera Camilla.
Beeld: Instagram @claartjerose
Met haar herkenbare patroon is een Louis Vuitton tas gemakkelijk te herkennen. De tassen zijn dan ook erg geliefd bij de Nederlandse vrouw: 10,9 procent kiest voor dit elegante merk. Ook Monica Geuze is fan en combineert de tas met een rode jurk en een paar stoere Vans.
Beeld: Instagram @monicageuze
Op de derde plaats komen de tassen van Gucci. 9,6 procent van de Nederlandse vrouwen kiest voor deze Italiaanse designer. Onder andere Queen of Jet Lags, Bibi Breijman en Billie Rose zijn fan en worden vaak gespot met een Gucci bag!
Beeld: Instagram @queenofjetlags
De tassen van Chloé staan met 7,9 procent samen met de designerbags van Cèline op de vierde plek. Onze eigen Marlien is stapelverliefd op haar Chloé bag en neemt deze overal mee naartoe.
Beeld: Instagram @marlienbesselink
De tassen van Cèline mogen natuurlijk niet ontbreken in de top 5 designerbags! Cèline is met 7,9 procent even populair als Chloé onder de Nederlandse dames. Vlogger Jamie Li wordt vaak gespot met haar lichtroze exemplaar.
Beeld: Instagram @mrsjamieli
Tot slot hebben we nog een paar fun facts uit het tassenonderzoek van Fashionscene.nl die we je niet wilden onthouden: 33 procent van de Nederlandse vrouwen zegt wel eens een neppe designertas te hebben gekocht (niet heel gek aangezien er ongeveer 25-100 euro per tas wordt uitgegeven). 10 procent daarvan biecht op dat ze deze tas presenteerden alsof het een echte designertas was. Slechts 1 procent (pfieuw!) van de vrouwen wel eens puur een tas gekocht om even op te foto te gaan. Als laatste heeft 4,5 procent van de vrouwen wel eens een schuld gehad vanwege een tas!