Als iets goed uitpakt, dan doe je het de volgende keer weer. Logisch. Vorig jaar lanceerde Gravis ‘The Collective’ voor de eerste keer, een gelimiteerde collectie waarbij 2 jonge artiesten het designteam vormen. Voor de tweede editie bestaat ‘The Collective’ uit ontwerpen van Jono Wood en Tyler Gibney.
De special touch zit in het ontwerpproces. In plaats van een schetsblok gebruikten de artiesten een canvas van 2 bij 2 meter. Vervolgens werden de canvassen verknipt en ingenaaid bij 2 verschillende Gravis Comet Mid modellen. Het sneakerproject bestaat uit 30 paar per model.
Binnenkort kun je de schoenen grondig bekijken en kopen in verschillende kunstgaleries en winkels. Hierbij het Nederlandse schema van ‘The Collective’ shoptoer:
· Funkie House, Rotterdam: 30 september t/m 21 oktober
· Henxs, Amsterdam: 23 oktober t/m 11 november
· Concrete, Den Haag: 13 november t/m 2 december
· Outsiderz Sneakerz, Groningen: 4 december t/m 23 december
Houd Fashionscene goed in de gaten voor de Gravis winactie met ‘The Collective’ T-shirts! (NMH)