In een loods in Amsterdam-Sloterdijk werd dinsdag het nieuwe denimlabel Milk&Roses gelanceerd. Met o.a. Chris Zegers die voor een paar heerlijke rockdeuntjes zorgde en een Argentijnse BBQ waar je u tegen zegt.
‘Kan Chris Zegers zingen?’ vroeg ik aan mijn collega van Shopgirl. ‘Ehhm, niet dat ik weet’, antwoordde ze. Nou mooi wel! Chris en zijn band rockten de pan uit en zijn ruige stem maakte hem zo mogelijk nog sexier. En Chris was niet het enige ‘mooie plaatje’ op het geslaagde lanceringfeestje. Ook de jaren ’70 hippie busjes, het smeulende kampvuur en de traditionele Argentijnse BBQ zorgden voor een heerlijk ontspannen sfeertje.
Na een paar drankjes en grote lappen vlees (wie nog altijd denkt dat modemensen niets eten heeft het goed mis) begon de modeshow. Eindelijk kon het Nederlandse modepubliek kennis maken met het nieuwe label Milk&Roses. Jawel, geïnspireerd op een melkboer, rozen en de liefde!
Het merk
Het unieke aan Milk & Roses is dat het een samenwerking betreft tussen Nederland (verantwoordelijk voor de marketing en logistiek) en Italië (verantwoordelijk voor de sourcing en styling). Het Nederlandse deel van het initiatief kwam vanuit de distributeur van de Italiaanse merken RaRE en Nolita.
Milk & Roses is gebaseerd op een gevoel dat ontstond in Londen in de jaren '70. Een melkboer, genaamd Walter Hidden, legde naast een pak melk ook een roos neer voor zijn geliefde en een briefje met de woorden:”Milk and roses for you!”
Daarop volgde een winkeltje in Covent Garden, welke enkel melk en rozen verkocht. Deze werd geleid door een groep vrienden die eenheid, duurzaamheid, verdraagzaamheid, liefde en mededogen met elkaar deelden.
De collectie
We zagen een basic vintage jeans collectie voor voorjaar 2010 en een tweede, meer fashion collectie, voor zomer 2010. Een collectie die bestaat uit easygoing tops en jeans. T-shirts, sweatshirts en denim in ruige vintage wassingen en modellen.
Het merk start met 2 collecties per jaar en het is de bedoeling dit op te voeren tot 6 collecties. De prijsklasse van de jeans ligt tussen de €99,- en €149,-. Het merk zal in heel Nederland verkrijgbaar zijn, check de site voor verkoopinformatie.
Binnenkort zal een grootse media-campagne worden gestart die het beste van twee werelden met elkaar verbindt: Italiaanse lifestyle en design en de Nederlandse structuur. Het geheel is op beeld gevangen door topfotograaf Marcel van de Vlugt.
Zelf was ik aangenaam verrast door dit nieuwe, frisse label. Oké, het was wel heel erg des-Replay’s, maar het merk straalde een bepaalde love, peace and happiness vibe uit die Replay niet heeft. De basic en sportieve tops en hoodies deden mij een beetje denken aan Abercrombie&Fitch en waren uitgevoerd in een zachte pastelgroene kleur. Wat mij betreft de nieuwe it-kleur voor komende zomer. Ja. Milk&Roses is een lekker merk met mooie jeans, zowel basic als meer high-fashion, voor een prima prijs. (Marieke)