Fashion

H&M laat klant T-shirts ontwerpen

Dit voorjaar werkt H&M samen met het hippe T-shirtmerk Black Book én kunnen klanten mee-designen aan de nieuwste shirtcollectie.

André Lorens Stock is 18 jaar, afkomstig uit Zweden en is de drijvende kracht achter het gehypte T-shirtmerk Black Book. André startte het merk nadat hij een eigen ontwerp had geprint op een T-shirt dat hij bij H&M had gekocht. Met deze spannende samenwerking brengt H&M haar waardering voor André’s ondernemersgeest tot uitdrukking.

Klanten kunnen hun ontwerpen vanaf januari uploaden via hm.com. Uit de inzendingen kiest André zijn favoriete prints en bewerkt deze. De prints verschijnen vervolgens op T-shirts die vanaf april in de winkels zullen liggen.

André is pas een jaar geleden begonnen met het ontwerpen van T-shirts. “Ik kon na het afronden van de middelbare school nog niet eens als ober aan de slag”, zegt hij. “Ik had voor mezelf een T-shirt ontworpen en mensen spraken me aan op straat om te vragen waar ik het had gekocht. Zo kwam ik op het idee om er commercieel iets mee te gaan doen.” De T-shirts waren zo succesvol dat André al snel zijn eerste Black Book-webshop opende en onlangs heeft hij zijn eerste fabrieksmatig geproduceerde collectie afgerond.

Toen André in contact kwam met H&M had hij niet verwacht dat hij zoveel positieve respons zou krijgen. Maar voor H&M’s creatieve adviseur, Margareta van den Bosch, was hij een perfecte partner. En om ondernemersgeest op een bredere schaal te stimuleren, kunnen fans van H&M ook meedoen! “Mijn collectie voor H&M wordt gebaseerd op afbeeldingen die zijn gemaakt door mensen over de hele wereld”, zegt André. “Vanaf januari kunnen mensen mijn verhaal lezen op hm.com en vervolgens hun eigen afbeeldingen uploaden. Daaruit zal ik mijn favorieten selecteren.”

Van de ingezonden afbeeldingen maakt André ontwerpen die zullen worden gebruikt voor tien T-shirts voor meisjes en zeven T-shirts voor jongens. De collectie is vanaf april verkrijgbaar op de afdeling Divided van H&M. “Ik hoop dat ik mensen wereldwijd kan inspireren om buiten de kaders te denken om hun doelen te bereiken”, aldus André. (Monique)

Deel dit artikel
Back to top