Gisele Bündchen onderging als gezicht van de spring/summer 2011 Balenciaga campagne een ware transformatie. Hoofddesigner Nicolas Ghesquière wilde de Braziliaanse nu niet eens als sexy glamazone, maar als androgyne punker neerzetten. En zo geschiedde. Mama Gisele is dit seizoen lekker bezig, want naast deze superjob siert ze ook twee Vogue covers.
In de door Steven Meisel geschoten campagne laat de 30-jarige Gisele Bündchen zich van haar stoerdere kant zien. Op één van de foto's wordt ze vergezeld doormale model Yuri Pleskun, die er met zijn freaky glittermake-up en half naakte lichaam allesbehalve gewoontjes uitziet. Dit is trouwens niet de eerste keer dat Ghesquière de looks van Gisele inzet voor Balenciaga. In september sloot ze nog de catwalk show, waarin ook een zwangere Miranda Kerr in meeliep. Het mag duidelijk zijn: Balenciaga heeft een zwak voor mamamodels!
Alsof deze megaklus nog niet genoeg is, kozen zowel de redactie van Vogue Italia als die van Vogue Nippon voor Gisele als cover girl. In haar vertrouwde gedaante als sexy vamp, dat dan weer wel.
Deze superjobs van Gisele lijken onderdeel te zijn van een grotere trend die gaande is in de fashion business: 'veteranen' als Gisele, Miranda, Naomi Campbell en Kate Moss worden steeds populairder bij grote modehuizen en de hipste magazines. Zo stond Naomi op de cover van Interview magazine en schitterde Kate onlangs nog als pin-up in een sexy shoot voor Vogue Italia. Deze gevestigde namen zijn voorlopig nog niet van plan hun plek aan de top weg te geven aan de jonkies!
(Tekst: Joyce)