Er is niks mis met een modehuis dat veel vertrouwen heeft in haar eigen merk, maar Harvey Nichols heeft het wel erg hoog in de bol. In de sale campagne laat het merk een model in haar broek plassen met daarbij de tekst 'Try to contain your excitement'. Gevoel voor humor of ronduit smerig?
Sinds Harvey Nichols de provocerende sale campagne verspreidde, was het wachten op reacties. Terwijl velen van ons de humor er wel van kunnen inzien, lukt het anderen niet om het broekplassende model met een schep zout te nemen. Op Twitter barstte een discussie los en vlogen de verafschuwende uitspraken Harvey Nichols om de oren.
Zo twitterde iemand: "Serieus, Harvey Nicks? Dit meen je niet! Ze zijn zeker grenzen aan het verleggen." En iemand anders: "Je maakt zeker een grapje of niet? *checktkalender*" Een andere vrouw plaatste: "dit zorgt er totaal niet voor dat ik ook maar een klein beetje geneigd ben om daar te gaan winkelen!" Nog een tweet: "Iemand in de reclame hier? Werp een blik op de SLECHTSTE reclame die ik ooit heb gezien en die is van @ Harvey-Nichols"
Harvey Nichols zelf ziet er geen kwaad in en reageert met de woorden: "We hebben deze campagne ontwikkeld om onze zomerverkoop op een luchtige, humoristische wijze te promoten. De campagne was speels en onschuldig bedoelt en in overeenstemming met de 'tong-in-cheek' geest."
Wat vind jij van de sale campagne van Harvey Nichols?
(Door: Daphne)
(Bron: Graziadaily.co.uk)