Terwijl wij ons druk maakten over de Supertrash Bavaria jurkjes zijn diverse internationale topontwerpers met een heel ander project bezig geweest. Labels als Sonia Rykiel, Versace en Kenzo kwamen in opdracht van magazine L’Officiel op de proppen met een voetbalshirt.
De voetbal T-shirts van de grote modehuizen werden niet zomaar voor de lol gemaakt, de items werden 1 juni geveild voor een goed doel, stichting Ela. Deze stichting zet zich in voor mensen met een ziekte aan het zenuwstelsel. Voetballer Zinedine Zidane is ambassadeur van die stichting.
De T-shirts van Lanvin, Sonia Rykiel, Versace en Kenzo leverden het meeste geld op. Maar er deden meer geweldige modehuizen mee aan de actie.
Hieronder de labels en het bedrag dat hun T-shirt opleverde:
Maison Martin Margiela voor Zwitserland: €1800
Maje voor Chili: €550
DSquared2 voor Spanje: €1100
Olivier Strelli voor Honduras: €350
Roberto Cavalli voor Mexico: €550
Zucca voor Uruguay: €400
Sonia Rykiel voor Frankrijk: €2500
Versace voor Zuid-Afrika: €1680
Gaspard Yurkievich voor Zuid-Korea: €500
Alexis Mabille voor Griekenland:€ 400
Surface to Air voor Argentinië: €3500
Dries Van Noten voor Nigeria: €700
Paul Smith voor Engeland: €1000
Zadig & Voltaire voor Verenigde Staten: €600
Jean-Charles de Castelbajac voor Slovenië: €2600
Neil Barrett voor Algerije: €500
Diesel voor Servië: €1400
Hugo Boss voor Duitsland: €500
Kenzo voor Ghana: €2800
Moncler voor Australië: €900
Dunhill voor Japan: €900
José Levy voor Kameroen: €300
Viktor & Rolf voor Nederland: €400
Marc Jacobs voor Denemarken: €1200
érôme Dreyfuss voor Slowakije: €450
Dolce & Gabbana voor Italië: €2500
Paul & Joe voor Nieuw-Zeeland: €600
Lanvin voor Paraguay: €4200
Jean-Claude Jitrois voor Portugal: €250
Andrea Crews voor Noord-Korea: €500
Xuly Bët voor Ivoorkust: €1100
Ramdane Touhami voor Brazilië: €1100
(Tess)