Wie de ontwerpen van Valentino doorgaans net iets te zoet en soft vindt, kan eind deze week zijn hart ophalen. Valentino ging namelijk een samenwerking aan met modelabel Gap. Het resultaat daarvan is een stoere collectie met een zeer vrouwelijke touch. Wie heeft het nu nog over Lanvin voor H&M?
De samenwerking van Valentino en Gap resulteerde in een exclusieve collectie van zeven items. Afgelopen week werd de nieuwe lijn al succesvol gelanceerd in Milaan en Rome en eind deze week (27 november) zullen ook Londen en Parijs volgen.
De ontwerpen (waaronder een parka, een capuchontrui en cargo broek) zijn gebaseerd op typische Amerikaanse sportkleding en zijn door ontwerper Maria Grazia Chiuri en Pier Paolo Picciolo (de ontwerpers die Valentino zelf in 2008 opvolgden) voorzien van een softe, vrouwelijke touch. De strikken en ruches die je op de items ziet, zijn duidelijk het signatuur van Valentino.
Gap kan een extra impuls in de verkoop momenteel goed gebruiken. Het label zag haar winst afgelopen jaar dalen en had bovendien een kleine identiteitscris. Gap introduceerde een volledige nieuw logo, maar veranderde dat, na vele negatieve reacties, na een week al weer terug in het oude.
Mocht je binnenkort Londen of Parijs aandoen? Breng dan een bezoekje aan de Gap flagship store in Londen of Colette in Parijs en scoor deze collectie!
(Tess)