Sexy schoenenmerk Jimmy Choo viert dit jaar zijn 15-jarig jubileum en brengt daarom de 15 meest gedenkwaardige Choo shoes opnieuw uit. In deze capsule collectie 'Icons' is onder meer een gevederd paar uit Sex and the City te vinden. Wij vieren het feestje graag mee en zetten enkele hooggehakte hoogtepunten van het schoenenmerk voor je op een rij.
Vijftien jaar geleden stelde Tamara Mellon aan schoenenmaker Jimmy Choo voor om een ready-to-wear schoenenbedrijf te starten. En gelukkig voor alle schoenenliefhebbers ging de ontwerper hiermee akkoord. Inmiddels heeft meneer Choo himself geen aandelen meer in het bedrijf en maakt hij alleen nog couture schoeisel. Maar samen met creatief directeur Sandra Choi bouwde Mellon het merk op tot een household name onder zowel celebs als het 'gewone volk'. Actrices, zangeressen en andere A-listers dragen de shoes zowel in hun vrije tijd als op de rode loper. En dankzij samenwerkingen met onder meer H&M zijn de pumps, flatjes en tassen van het merk ook bereikbaar geworden voor minder bedeelde fashionista's.
Om het 15-jarig bestaan van het populaire merk te vieren, worden 15 succesmodellen opnieuw uitgebracht. Onder meer de verenpump Feather uit SATC, de onder celebs populaire Macy en Tamara Mellon's favoriet Fleur zijn vanaf dit najaar weer verkrijgbaar.
Feather en Fleur uit uit de 'Icons' collectie.
In die vijftien jaar dat het schoenenmerk bestaat, zijn er natuurlijk nog wel meerdere succesverhalen voor Jimmy Choo geweest. Wat dacht je van de samenwerking met H&M in 2009? Naast sexy stiletto's en leren tassen in wilde prints waren er ook voor het eerst kledingstukken van het merk te koop.
Looks uit de succesvolle Jimmy Choo x H&M collectie.
Al in 2001 voegde Tamara Mellon tassen en andere kleine lederwaren aan het portfolio van Jimmy Choo toe. Sinds begin dit jaar is ook het eerste Jimmy Choo parfum op de markt. Omdat we het over hoogtepunten hebben, zullen we maar niet over de nogal gephotoshopte campagnefoto beginnen...
Naast schoenen verkoopt Jimmy Choo ook tassen en een eigen parfum.
En zoals we al zeiden: celebs love Jimmy Choo. Beyoncé Knowles, Cameron Diaz, Rachel Bilson, Sarah Jessica Parker, Chloë Sevigny, Mary-Kate Olsen, Katy Perry en zelfs Michelle Obama. De lijst van celebrities die Jimmy Choo-fan zijn, is oneindig. Naast hun hoofdrol in SATC hebben de Jimmy Choo muiltjes ook al gastrollen gespeeld in onder meer The Devil Wears Prada, Ugly Betty en The Sopranos.
Michelle Obama, Heidi Klum en Whitney Port op Jimmy Choo schoenen, Beyoncé met een tas van het merk.
Als we toch één kritiekpuntje mogen geven op het label: de samenwerking met UGG. That's all.
Waar we -in tegenstelling tot Nicky Hilton- minder blij van werden: de Jimmy Choo x UGG collectie.
De prijzen van het schoeisel uit de 'Icons' collectie variëren tussen de 850 en 3785 dollar. Vanaf november dit jaar zijn de icoontjes exclusief verkrijgbaar bij Jimmy Choo winkels. Net zo mooi als de schoenen zelf is, dat tien procent van de opbrengsten naar het Jimmy Choo Foundation gaat. Dit goede doel zet zich in voor het verbeteren van vrouwenrechten over de hele wereld.
(Door: Joyce)