Afgelopen donderdag lanceerde Repeat haar nieuwste najaars-wintercampagne mét Doutzen Kroes in de hoofdrol. Het Nederlandse topmodel vloog eventjes over vanuit New York om de lancering in de Amsterdamse Cornelis Schuytstraat mee te maken. Speciaal voor Fashionscene sprak ik met de oprichters van Repeat én Doutzen herself…
‘Wearing Repeat is like wearing a hug,’ hét slogan waarmee Repeat steeds meer harten veroverd. En het is echt waar: de cashmeren collectie, gemaakt van de allerbeste wol van de Mongoolse cashmere-geit, voelt geweldig aan. Reden genoeg dus om afgelopen donderdag CEO en oprichter Dhr. Joe Tugendhaft en zijn dochter Naomi te spreken. Vooral omdat ik erg benieuwd was hoe het merk een topmodel als Doutzen heeft gestrikt. Dat ging volgens de twee erg gemakkelijk. “Doutzen was al een tijdje fan van ons. Toen we haar aanboden om ons nieuwe gezicht te worden (eerder was Teri Hatcher dat, red.) zei ze meteen ‘ja’,” aldus Dhr. Joe Tugendhaft. “Ze bleek al meerdere kledingstukken van ons in de kast hebben hangen, dus de keus was snel gemaakt. Ook omdat ze Nederlands is, schepte dat meteen een band.”
Of wij Hollanders in tijden van crisis warmlopen voor cashmeren truien, is nog maar de vraag. Maar volgens Joe en zijn dochter Naomi krijgen steeds meer mensen door dat cashmere van duurzame kwaliteit is. “Steeds meer Nederlandse vrouwen vallen voor ons merk,” aldus Naomi. “Ook omdat wij een zeer hoge kwaliteit bieden voor een goede prijs. Cashmere gaat nu eenmaal lang mee.”
Campagne
Hét gezicht van Repeat is dit jaar Doutzen Kroes. De Friezin was eventjes in onze hoofdstad om aanwezig te zijn tijdens een signeersessie in de Bijenkorf (Repeat opende die dag ook haar eigen shop-in-shop in het warenhuis), interviews met nationale- en internationale pers én om de nieuwste Repeat-campagne te lanceren in de flagship store in Amsterdam. Dat laatste gebeurde in de aanwezigheid van de modepers en een aantal BN’rs (waaronder Lieke en Jetteke van Lexmond in de Jimmy Choo for H&M-collectie!). Jort Kelder kwam voor de gelegenheid aanzetten met een echte Mongoolse cashmere-geit. Het topmodel kon de grap wel waarderen.
Repeat zit niet stil. Na een vernieuwde website gaat er volgende jaar ook een onlineshop live. “We willen onze collectie voor iedereen bereikbaar maken,” aldus Naomi. Straks kan dus iedereen vanaf haar luie stoel een mooi cashmeren vest bestellen.
De Repeat flagship store is te vinden in de Cornelis Schuytstraat 31, Amsterdam. (Elisah)