Fashion

Eerste Agua Bendita bikini voor Kim Feenstra

Kim Feenstra nam vorige week tijdens de Nederlandse lancering van het  Colombiaanse merk 'Agua Bendita' de allereerste bikini in ontvangst. Ver buiten de Amsterdamse ring, in de Apeldoornse club Manzo, presenteerde het geliefde Zuid-Amerikaanse badmodemerk haar collectie voor het eerst in Nederland.

En niet zomaar, maar compleet met spetterende fashionshow en volop live entertainment. Hoewel de keuze qua locatie voor zo'n internationaal bekend merk best opmerkelijk te noemen is, weerhield dat de pers en uitgenodigde BN’ers er niet van om naar Apeldoorn af te reizen. Gedurende de avond spotten we o.a. Lange Frans, Maria Tailor, Roberto Dresia en kreeg Kim Feenstra de allereerste bikini op het podium uitgereikt. ‘Wellicht ga ik nu de show stelen op het strand’, zegt Kim terwijl zij haar bikini in ontvangst nam. Sidney Robbers, distributeur voor Nederland was zichtbaar blij met deze mooie woorden van Kim.

kim

De locatie was trouwens niet de enige gewaagde keuze. De zoektocht naar het nieuwe Benelux gezicht voor 2011 stond ook centraal. We zagen dus geen professionele modellen op de catwalk, maar tot dusver onbekende meiden die allemaal deze felbegeerde titel in de wacht wilde slepen. De jury die deze avond aanwezig was koos aan het einde van show unaniem voor Maaike Tjalsma!

maaike

Agua Bendita

Agua Bendita dat in 2003 opgericht werd door Catalina Alvarez en Mariana Hinestroza is vandaag de dag het snelst groeiende badmodemerk ter wereld! Het merk heeft inmiddels al op meerdere covers geprijkt, waaronder die van de Amerikaanse Sports Illustrated, Maxim, Los Angeles Times en is met regelmaat te spotten in toonaangevende magazines als Vogue, Cosmopolitan, Glamour. En dan te bedenken dat de ontwerpsters zijn begonnen met restjes afgedankte stoffen, die zij omtoverden tot hun allereerste patchwork bikinicollectie, een collectie die slechts uit 20 stuks bestond. Het merk brak internationaal door tijdens de 'Swimwearshow' in Miami en wordt inmiddels al in 45 landen verkocht.

Agua Bendita wordt met regelmaat door de internationale media omschreven  als ‘Couture swimwear’ en bij het zien van de collectie snap ik wel waarom.De zomer 2011 collectie telt maar liefst 3 verschillende lijnen: 'On the Rocks', 'Black Tie' en 'Happy Hour'. Contrasterende kleuren, vrolijke fel gekleurde prints met veel gebruik van laser cut technieken, patchwork enhandgeborduurde versieringen van pailletten, ruches en mesh. Allen tot in de kleinste details uitgewerkt! Een mooie en vooral zeer uitgebreide lijn, want behalve badpakken en bikini’s heeft het merk tevens tankini's, cover ups, (strand) jurkjes, monikini's, shorts, met als ultieme toevoeging een fraaie reeks schoenen en tassen.

on the rocks black tie

Na de zeer geslaagde lancering werd de volgende dag bekend gemaakt dat Rianne ten Haken en Bar Refaeli beiden het gezicht zijn geworden voor de internationale campagne van 2012, waarmee zij het stokje overnemen van Candice Swanepoel. Maar er kwam meer de mailbox binnen….Een scoop!

'Modemeisje' Maria Tailor heeft op Strand Zuid een promotieshoot gedaan voor Agua Bendita en Fashionscene heeft de allereerste foto gekregen om aan jullie te laten zien:

maria

Tekst: Nathalie Edelsztejn

Foto’s: Henk van der Giesen en Agua Bendita

Deel dit artikel
Back to top