Fashion

Amy Winehouse straalt voor Fred Perry

Sinds Amy Winehouse in de spotlights staat, wordt ze niet alleen geroemd om haar muziek, maar wordt ze af en toe ook als een stijlicoon gezien. Niet zo vreemd dus dat de zangeres een samenwerking aanging met haar favoriete modelabel Freddy Perry. Ze is zelfs te zien in de campagne.

Toen het nieuws, dat Amy Winehouse een collectie voor Freddy Perry zou gaan ontwerpen, enkele maanden geleden naar buiten kwam, was ieder’s reactie: ‘Als ze maar niet zelf op de foto gaat!’.

Amy Winehouse is namelijk niet bepaald het toonbeeld van elegantie en ziet er meestal uit alsof ze onder invloed van drank of drugs is.

Toch zijn de wonderen de wereld blijkbaar nog niet uit. Deze week verschenen namelijk doodleuk de nieuwe campagnebeelden van Amy’s collectie met Amy zelf in de hoofdrol. En de foto’s zien er niet eens zo slecht uit.

Amy gaf onlangs in een interview met Harper’s Bazaar aan dat ze het een eer vond dat ze gevraagd was voor de kledinglijn.

‘Ik wist meteen wat ik wilde en ik ben zo dol op Fred Perry dat ik erg verrast was dat ze me vroegen’, aldus Amy. Ze ziet zichzelf echter niet als een mode-icoon en vindt dat ze zich kleedt als een ‘oude, donkere, Joodse man’. ‘Ik kleed me ook nog steeds alsof we in de jaren vijftig leven’.

Opmerkelijk aan de collectie is daarnaast dat deze voor het eerst ook een maat 6 bevat. Amy heeft Fred Perry daartoe overgehaald, omdat ze zelf een maat 6 heeft en altijd moeite had om de juiste kledingstukken te vinden. Voorheen begonnen de maten van het label altijd pas bij 8.

De collectie die Amy Winehouse en Freddy Perry samen ontwierpen, bestaat uit 17 items, waaronder accessoires en kleding. Zo zien we een grijze kokerrok, een zwart bowling bloesje en een trenchcoat. De prijzen van de items varieren van 22 tot 100 Britse pond.

(Tess)

Deel dit artikel
Back to top