Ook heeft hij het over het woord commercieel:
"Ik ben heel erg tegen het idee dat commercieel saai zou moeten zijn, omdat je geen collectie kunt maken die door niemand gedragen wordt. Mode is wat mensen aan hebben en wat ze kopen. Ik weet precies wat er gedaan kan worden en wat dat kost. Ik weet wat duur is en wat niet en waarom. Dat hoort bij mijn baan. Ik denk dat het erg arrogrant is om te denken dat je alleen werkt voor een kleine groep. Ik heb geluk, ik werk voor alle groepen."
Karl werd ook gevraagd hoe hij een designer van zowel Chanel als Fendi kan zijn, zijn eigen labels te hebben én fotograaf en kunstenaar te zijn.
"Ik ben voor de 48-urige werkdag, maar dat is een probleem, zeker in Frankrijk met de 35-uur durende werkweek. Ik heb 35 uur slaap. Ik ben niet moe, dus dat is prima. Ik heb de baan die ik wil en de situatie die dat nodig heeft. Niemand heeft dat zoals ik dat heb."
En natuurlijk kon de papa van het katje Choupette het niet laten haar in het gesprek te noemen.
"Choupette is inmiddels beroemd. Ze is de bekendste kat ter wereld geworden. Ik krijg zelfs voorstellen van bijvoorbeeld kattenvoedselbedrijven, maar dat gaat nergens over. Ik ben commercieel. Dat is zij niet. Ze is heel erg verwend. Overduidelijk."
Waarom ze precies verwend is? Choupette heeft bijvoorbeeld twee 'maids' en ze speelt met iPads en ze reist gewoon mee naar St Tropez met Karl. "In de cockpit, bij de piloten, ze houdt van het uitzicht". Oke dan!