Het model die zich heeft omgetoverd tot actrice, is een tijdje geleden de samenwerking aangegaan met Dr. Martens. De collectie zou kleding, accessoires en schoeisel bevatten. Dit alles geïnspireerd op de 90s, met rolmodellen als Brad Pitt, Juliette Lewis, Johnny Depp en Winona Ryder.
Om de lancering te vieren hebben Deyn en Dr. Martens een arty film gemaakt die draait om haar designs. Agyness, die haar peroxide coupe in ruilt voor een vuurrode bob, rijdt wild door Californië met een punky vriendin. Vervolgens duikt ze met al haar kleren aan in een zwembad terwijl ze de woorden: Im very hard to pin down, Im not a bird that would adapt well to having their wings clipped roept.
Deyn begon samen te werken met het merk in 2011, toen ze de ster voor Dr. Martens werd voor hun Autumn/Winter 2012 campagne. Maar Deyn's liefde voor Dr. Martens begon al toen ze haar eerste paar docs kocht op een leeftijd van dertien jaar.
Agyness: Het merk past helemaal bij mij. Het heeft een sterk karakter en biedt je de kans om je eigen stijl te ontwikkelen. Steeds meer celebs lopen dankzij Deyn rond in de Dr. Martens stappers. Een schouderklopje voor Agyness dus!
De prijzen lopen van $95 tot $440 voor de kleding en van $125 tot $325 voor de schoenen. De lijn wordt eind augustus wereldwijd online en in de winkels gelanceerd.
Zin om ook rond te stappen in deze stoere booties (inclusief driehoekige sunnie, daisy jacket en knotjes)?