De tweede collectie van het Nederlandse modehuis Belaqise, opgericht in juni 2012, biedt modern comfort voor vrouwen die weten wat ze willen. De brede collectie bestaat onder andere uit mantels, trenchcoats, blouses en colberts en elk item is afgewerkt met speelse details zoals een felgekleurde bies of voering. De herfst/winter 13/14 collectie toont dat het merk staat voor stijlvolle kwaliteit: 'Feminine without being trashy and luxurious without being loud'. De campagne is geschoten door Philip Riches en de styling is gedaan door Roel Schagen.
Leuk detail is dat Belaqise hun eigen matensysyteem 'Sheyp' heeft met benamingen als fabulous, gorgeous en amazing. Het modemerk vond het namelijk opmerkelijk dat vrouwen zich wereldwijd meten aan een maatvoering die ontstaan is vanuit de behoefte van standaardmaten voor de (mannelijke) soldaten in de Tweede Wereldoorlog. Die standaardmaten vormen nog steeds de basis van de confectiematen die we nu kennen, terwijl ze voor het vrouwelijk lichaam niet optimaal zijn. De Sheyp-maten hebben negen varianten, gebaseerd op verschillende lichaamstypen. Zo kan iedere vrouw er goed uitzien!