De grote getalen bezoekers en volgers maken van modebloggers beroemdheden en dat zorgt ervoor dat ze hun eigen boeken uitbrengen, modellenklusjes voor advertenties binnenslepen en capsule collecties in samenwerking met merken mogen ontwerpen. Maar de meeste verdiensten worden uit affiliate marketing gehaald, omdat deze inkomsten constant zijn in plaats van eenmalig.
Affiliate marketing houdt in dat bloggers commissie krijgen over de producten die ze aanraden op hun website. Bloggers die 30 producten of meer per dag aanraden(iets aan de hoge kant?), kunnen serieus geld verdienen. Chelsea Cain, account consultant bij een van de grootste affiliate bedrijven in de Verenigde Staten, RewardStyle, zegt dat de top style bloggers wel tot 40.000 per maand verdienen aan affiliate linken. In juli 2013 ging er 10 miljoen van RewardStyle naar bloggers. Natuurlijk ligt dit in Nederland lager.
Verder vangt een succesvolle blog zo'n 1.500 voor een advertorial of hosting klus tot een bedrag zes nullen voor een uitgebreide reclamecampagne of een jaar lang ambassadeurschap. En dan is er nog de oorspronkelijke bron van inkomsten van een website: advertenties. Een kort rekensommetje vertelt ons ehh... heel veel.
Natuurlijk gelden deze bedragen alleen voor de allergrootste zoals Aimee Song van Song of Style, Leandra Medina van The Man Repeller en Kelly Framel van The Glamourai.
Beeld: Fashionista