Fashion

De toekomst van Timberland

Dat Timberland als merk een hele grote naamsbekendheid heeft dat is duidelijk. Niet voor niets noemen we de Classic Yellow Boots standaard onze ' Timberlands' . Iedereen op de wereld weet precies waar je het over hebt als je deze naam laat vallen. Onze moeders droegen de stoere gele boots al in de '70s nota bene. En zoals wij vorig jaar al schreven zijn de boots helemaal terug van weg geweest, met de hulp van een aantal rappers en reality-sterren. En niet te vergeten de bloggers! 

Maar wat veel mensen niet weten is dat Timberland veel meer doet dan schoenen maken. Tess vloog naar Berlijn in januari om tijdens Bread & Butter te praten met Camila Vesth, hoofd design van Timberland en een dame met een missie! 

Wat allereerst meteen opviel aan de stand van Timberland op Berlijns grootste modebeurs, was de hoeveelheid kleding en accesoires die er hingen! Prachtige mannen jeans, stoere tassen, mooie parka's. De lijst houdt niet op. Camila vertelde ons dat Timberland rustig aan een verschuiving aan het doormaken is. Het merk maakt nog steeds zeer praktische outdoor kleding, maar met een grotere focus op een goeie pasvorm en trendy items. En dat is te zien! 

Het is niet vreemd dat het merk Camila heeft aangenomen als hoofd design voor apparel & accessories. Zo ontwierp de van origine Deense Camila eerder al voor Adidas, Puma en Le Coq Sportif. Deze vrouw weet dus wat het is om sportieve, outdoor kleding en schoeisel aantrekkelijk te maken voor een breed publiek. Hoewel het merk zeker wel beseft dat het de grote naamsbekendheid te danken heeft aan de Yellow Boot, weet Camila zeker dat er mooie dingen staan te gebeuren op het gebied van de kleding en accessoires van Timberland. En wij kunnen niet wachten tot de eerste complete lijn van haar in de winkels hangt. 



 


Typisch Timberland

Hoe ziet de typische Timberland vrouw er uit volgens Camila? Sportief, vrouwelijk, met een liefde voor kwaliteit. In Timberland kleding weet de vrouw dat ze er goed uit ziet, technisch fijne kleding aanheeft en dat er niets ' mis'  kan gaan. De vrouw draagt niet alleen stoere boots, maar ook hakken waar ze uren op kan lopen. 

Wij zijn erg benieuwd naar hoe het merk zich nog verder gaat ontwikkelen. De basics die het merk eerst voorschreef zijn steeds meer naar de achtergrond aan het verdwijnen en trends vinden hun weg naar de ontwerptafel. Het zal nooit trendgevoelig als een Zara of H&M worden, maar met name kleur-esthetiek is van grote invloed op de trendbepaling bij Timberland. Mooie kleding, technisch ingenieus en tijdloos. 

Check de website voor meer inspiratie en de online shop! 

Deel dit artikel
Back to top