Report - Met Kerstmis voor de deur besloot beautymerk L’Occitane een Christmas Breakfast te organiseren voor online pers, om op deze manier ‘the golden years’ van het merk te vieren. Een combinatie van een kerstontbijt en fijne beautyproducten klonk ons erg aanlokkelijk in de oren. Daarom trok Good2b er afgelopen vrijdag op uit om meer te weten te komen over L’Occitane en haar producten.
Tekst en foto's: Leonie Oude Elferink
[IMG01]
[IMG02]
Hoewel ik vroeg uit de veren moest, stond er bij MOOI PR veel lekkers op mij en de andere pers te wachten. Van croissants tot yoghurt en van fruit tot koekjes: alle ingrediënten waren aanwezig voor een geslaagd kerstontbijt. De kaarsjes brandden en langzamerhand druppelden alle genodigden binnen. De presentatie kon daarna, fashionably late, gaan beginnen.
[IMG03]
Reflectie van innerlijke schoonheid
Om ons heen, stond een scala van L’Occitane’s beautyproducten. Ik was erg nieuwsgierig geworden naar deze producten. Sarah van Rossem, PR en marketing manager van de Benelux, zou ons deze ochtend meer gaan vertellen over het merk en haar bestsellers, maar ook over de nieuwe lanceringen die gepland zijn in 2013. Zij vertelt ons: ‘L’Occitane koestert tradities, maar wil tegelijkertijd ook producten continu verbeteren en kennis doorgeven.’
[IMG09]
[IMG05]
Verder wist Sarah ons te vertellen dat het beautymerk zich inzet voor visueel gehandicapten, door brailleschrift te verwerken op de verpakkingen. L’Occitane steunt verder vrouwen in Burkina Faso door middel van haar eigen stichting. Hiermee bewijst L’Occitane dat uiterlijke schoonheid een reflectie is van innerlijke schoonheid.
[IMG06]
Onsterfelijke bloem
Ik maakte tijdens deze ochtend onder andere kennis met de producten van de Immortelle lijn. Het belangrijkste ingrediënt van deze lijn is de olie van Immortelle, een bloem die nooit verwelkt. De bloem wordt uit Corsica gehaald en gaat huidveroudering tegen. De Precious crèmes van dit gamma zorgen voor een versteviging van de huid, om zo de eerste tekenen van ouderdom tegen te gaan. De Divine crème werkt op dezelfde manier, hoewel deze crème ook gebruikt kan worden voor pigmentvlekken. Ook andere bestsellers en nieuwe, heerlijk ruikende producten voor komend seizoen passeerden de revue. Om geen genoeg van te krijgen.
[IMG07]
Verwennerij ten top
Na afloop van de presentatie, mocht een ieder nog een handcrème uitkiezen waarmee we een handmassage zouden krijgen. Pure verwennerij. L’Occitane wilde ons bovendien niet met lege (maar inmiddels wel babyzachte) handen naar huis laten gaan. Als klap op de vuurpijl keerden wij daarom met een goedgevulde goodiebox naar huis.
Ondanks het winterse weer, kan ik mij dan toch even op Corsica wanen met de geur van Immortelle en andere producten uit het Middellandse Zeegebied.
Geïnteresseerd in de producten van L’Occitane? Neem dan een kijkje op www.loccitane.com.
[IMG08]
[IMG04]
[IMG10]
[IMG11]