Fashion

Harper's Bazaar Nederland, mode voor 30 plus

In dertig landen ter wereld wordt het fashion en lifestyle magazine Harper's Bazaar verkocht. Sinds eergisteren is de Harper's nu ook in een Nederlandse uitgave verkrijgbaar. Cécile Narinx, voormalig hoofdredacteur van Elle staat aan het roer. Harper's Bazaar richt zich net als Vogue op het hogere segment mode.
 
 
Cécile Narinx
"Onze doelgroep is ouder dan Elle, Marie-Claire en Vogue. Deze vrouwen zijn dertig, 35 plus, hebben een carriere, veel te besteden en heel weinig tijd. Ze willen een blad dat voor ze uitzoekt wat ze moeten lezen, wat ze moeten dragen en waar ze op vakantie kunnen gaan" 
 
Mode voor de volwassen vrouw met een carrière
Als je het magazine bekijkt oogt het ook volwassen. In plaats van een kleinere variant, het pocket model is namelijk populair bij de bladen, brengt Bazaar een grotere versie uit. Het staat vol met luxe producten en serieuze verhalen. Zoals een interview met Beatrix Huf, de nieuwe directeur van het stedelijk museum. Niet bepaald een stuk voor jonge meiden. 
 
Internationale allure
De mooie editorial Icons waarin Carine Roitfield haar iconen aankleedt in de nieuwste najaarsmode staat ook in de Nederlandse editie. Carine Roitfield is fashion director van Harper's wereldwijd. We verwachten dat Bazaar veel internationale stukken en editorials gaat plaatsen, zoals deze maand het interview met Miuccia Prada en Valentino Garavani. 
 
Cover girl
Op de cover siert het Nederlandse model Anne de Rijk. Cécile liet tijdens de lancering van Harper's Bazaar in Het Koninklijk Instituut voor de Tropen weten voor Anna te hebben gekozen vanwege haar simpele en cleane schoonheid. Er is ook een gelimiteerde uitgave van de Harper's met het bekende Nederlandse topmodel Lara Stone erop.
 
 
Launch party
Maandag werd er een knalfeestje gegeven ter ere van de lancering van de Nederlandse editie van Harper's Bazaar. Modeminnend Nederland was aanwezig. De serieuze modepers zoals Milou van Rossum (Volkskrant) en Michou Basu (Telegraaf). De grote Nederlandse ontwerpers zoals Viktor & Rolf, Jan Taminiaeu, Dorhout-Mees, Claes Iversen, Mattijs van Bergen, Azziz Bekhaoui en Bas Kosters. Een hoop Bn-ers, Nederlandse topmodellen en natuurlijk de mensen die aan de eerste editie van het magazine hebben meegewerkt. Het werd gevierd in het mooie bijgebouw van Het Tropenmuseum. De Londense Paloma Faith zong de longen uit haar lijf en liet het dak eraf gaan. Covergirl Sunny was verantwoordelijk voor de overige tunes. Het was een zeer geslaagde lancering. Als kers op de taart kregen de gasten een gelimiteerde uitgave van de eerste Nederlandse editie van Harper's Bazaar mee. 
 
Deel dit artikel
Back to top