Het is de droom van iedere ontwerper: werken voor een groot modehuis zoals Chanel, Gucci of Balenciaga. Toch nam Alexander Wang al snel afscheid van zijn deal met de laatstgenoemde omdat hij grootste plannen had met zijn eigen label. Nu begrijpen we ook wel waarom!
Zijn show tijdens New York Fashion Week was één groot feest. Denk talloze celebrities front row (van Madonna en dochter Lourdes tot Zoë Kravitz en Kylie Jenner), geweldige creaties op de catwalk en als toetje frietjes van McDonalds, grijpautomaten met beautyproducten en 7 Eleven pop-up shops waar snoep en drinken gehaald kon worden.
Maar daar bleef het niet bij. De show kwam tot een einde met de onthulling van een coole nieuwe samenwerking. Alexander Wag heeft zijn handen ineen geslagen met Adidas voor een Originals collectie. Aha, dus daarom zat Madonna in een outfit met een Adidas logo front row. Wie goed op had gelet, zag al iets bijzonders aan de look van de zangeres: de logo's zijn gedraaid en zo zul je ze ook terugzien op de items die in de winkel gaan hangen.
De 84-delige collectie van Alexander Wang x Adidas is geheel unisex en zal volgend voorjaar te verkrijgen zijn bij Adidas Originals en Alexander Wang winkels naast een paar websites en andere stores. Mazzelaars die nu in New York zijn kunnen al 9 stukken uit de collectie bemachtigen.
Fotograaf Juergen Teller schoot de campagnebeelden voor de lijn met daarin onder andere Rocco (de zoon van Madonna) en modellen Hanne Gaby Odiele, Binx Walton en Lexi Boling in de hoofdrol.