Fashion

Dit is dus wat Topshop wilde bereiken met de doorzichtige jeans

Weet je nog dat we schreven over die verbazingwekkende, doorzichtige broek van Topshop? Die kon je moeilijk over het hoofd gezien hebben. En nu is er iets bekendgemaakt door Topshop zelf wat we eerlijk gezegd niet hadden verwacht. Ze hebben namelijk onthuld wat ze wilden bereiken met deze jeans. 

Voor wel 100 dollar kon je deze nogal vreemde, plastic broek bemachtigen op Topshop en hij is zelfs een tijdje uitverkocht geweest. Heel internet hing op de kop door de jeans en er werden dan ook honderden grapjes over gemaakt, maar… Dit is precies wat Topshop wilde!

Mo Riach is de vrouw achter Topshop’s jeans madness, en haar doel was júist om de hele wereld aan het praten te krijgen over de broeken die zij ontwerpt. "We want to disrupt. We want to do something that will get people talking," vertelde ze. "Debate and discussion is a positive thing, and we have our customers coming to our site as a result of that. We love to give people a reason to buy something new in this saturated market.” 

Voor het design team van Topshop gaat dan ook helemaal niets te ver. “That came from the success of the vinyl and just pushing that as far as it could go, really,” vertelde Mo over de plastic broek. “Our customers are very early adopters who like to experiment, and we like to give them things they can experiment with.” 

Dus nu snappen we waar dit idee vandaan kwam, en we moeten toegeven dat ze hun doel goed bereikt hebben… 

Beeld thumb: Topshop.com

Deel dit artikel
Back to top