Prinses Charlotte is net 2 jaar oud geworden, maar het blijkt dat de kleine nu al voor een enorm financieel effect heeft gezorgd in de modewereld. Het kan ook bijna niet anders met een moeder die elke dag in grote merken als Alexander McQueen rondparadeert...
Moeder Kate Middleton ging haar dochtertje al voor met het beïnvloeden van de omzet in de modewereld. Toen Kate haar verloving met prins William aankondigde en daarvoor een blauwe wikkeljurk droeg van Issa London, werd de jurk in één keer zó populair dat hij binnen 24 uur uitverkocht was.
En nu is Charlotte ook al goed opweg. Volgens consultancybedrijf Brand Finance heeft de kleine namelijk al gezorgd voor een landelijke nettowaarde van wel meer dan 3 miljard pond! Toen Kate de baby in een wollen doek van GH Hurt & Son aan de wereld toonde twee jaar geleden, verkocht het merk direct erna duizenden van de soortgelijke doeken. Hetzelfde gebeurde met de Silver Cross kinderwagen en ook van de roze schoentjes van online winkel My1styears.com werden er honderden verkocht toen Charlotte ze een keer droeg tijdens een skivakantie.
Toch staat moeder Kate nog steeds aan de top, die tot nu toe zorgde voor een landelijke nettowaarde van 4,7 miljard pond.
Beeld: Getty Images