Het moederbedrijf van H&M stampt de ene succesformule na de andere uit de grond. Na Cheap Monday, Cos, Monki, Weekday en onze lieveling & Other Stories is er nu een nieuw merk op komst genaamd Arket.
Arket wordt omschreven als een "modern-day market that will offer essential products for men, women, children and home" en zal iets duurder zijn dan H&M. "The brand DNA is timeless, crisp, quality and warmth," aldus Arket's creative director Ulrika Bernhardtz aan BoF. "Timeless is style beyond trend. And crisp is the counterpart to that: to be always relevant, modern and fresh. Quality is not only the feel of garments; it's also how they are produced. Warmth is about being genuine and personal."
De eerste Arket winkel zal eind deze zomer of begin herfst haar deuren openen op Regent Street in Londen, waarna shops in Kopenhagen, Munchen en Brussel volgen. Tegelijkertijd is er vanuit 18 Europese landen bij het merk online te shoppen. Bij de winkels zal ook een café te vinden zijn waar 'new Nordic cuisine' te eten is.
De eerste beelden zien er in ieder geval veelbelovend uit!
Beeld: Arket