Het zal je niet ontgaan zijn. It-girls kunnen niet meer zonder, Instagram wordt ermee overspoeld en op je wish list staan zeker één of twee items van dat Italiaanse modehuis.
Sinds Alessandro Michele aan het hoofd staat als creative director bij Gucci zien we het label overal. Nu blijkt dat wij niet de enige zijn die door het Gucci virus gegrepen zijn, volgens zoekmachine Lyst en The Business of Fashion is Gucci het hotste designer merk van deze planeet. En als wij de laatste campagnebeelden van het Italiaanse modehuis mogen geloven dan is Gucci ook hard op weg om niet alleen deze planeet maar ook alle andere in het heelal te veroveren.
Het meest populaire product van Gucci waar online naar werd gezocht, zijn de floral sliders. Daarnaast kwamen de riem met het Gucci logo, de roze jurk met de enorme strik en de trainer met borduursels in het rijtje voor. Volgens The Business of Fashion kwam het nooit eerder voor dat een modelabel zo vaak in de top tien voorkwam. Dit waarschijnlijk doordat het Italiaanse modehuis precies weet hoe zij met hun klanten moeten communiceren.
De collectie leent zich perfect voor digitale marketing. De horlogecampagne met de memes past perfect bij de doelgroep en ook de laatste campagne met de sci-fi video lijkt de doelgroep onweerstaanbaar te vinden.
Beeld: Getty Images