Travel

LVMH bouwt aan een eigen pretpark in Parijs voor 63 miljoen euro

Disney doet ons het bij ons nog altijd net zo goed al toen we vijf jaar oud waren. Nog altijd worden we betoverd door de sprookjes, de werelden, de romantiek en de prinsessen die Disney ons liet zien. Maar het pretpark dat Parijs binnenkort rijker is heeft niks met prinsessen of Mickey Mouse te maken.

LVMH het luxe mega bedrijf achter merken als Marc Jacobs, Fendi en Louis Vuitton gaat voor zo’n 63 miljoen euro een pretpark bouwen in Parijs. In het grote Jardin d’Acclimatation wordt de allernieuwste park gebouwd en het plan is dat er maar liefst 17 verschillende attracties zullen komen.

Verwacht geen Louis Vuitton logo’s of Fendi achtbanen. De inspiratie voor het park haalt LVMH naar verluidt uit steampunk. Denk dus aan de film Mad Max en aan Burning Man. Daarbij zal de focus liggen op op stoom aangedreven voertuigen en machines, zoals stoomtreinen.

Volgend jaar mei moet het park klaar zijn en naar verwachting zal dit het tweede meest bezochte park in Frankrijk worden.

Beeld: Getty Images

Deel dit artikel
Back to top