Een New Yorks designermerk heeft er na 15 jaar in de business eindelijk besloten om een betaalbare collectie te ontwerpen, dat net iets vriendelijker is voor jouw portemonnee dan het originele concept.
Het label waar wij het over hebben is Proenza Schouler’s White Label collectie, PWSL. Het merk zal zich met deze lijn vooral focussen op de perfecte basics zoals jeans, T-shirts en outerwear. De campagne werd geschoten door modefotograaf Ricky Saiz met it-girl Chloe Sevigny in de hoofdrol.
De designers van het populaire label Jack McCollough en Lazara Hernandez zijn zelf erg te spreken over de uitbereiding van hun modehuis. Zij vertellen dat het altijd al het doel was om een complete collectie te verkopen dat zowel high-end mixt met everyday wear:
“It has always been a goal of ours to fully develop a well-rounded and balanced collection that mixes the high-end with the everyday in a way that speaks to both many of our personal friends, and to the designer customer,"
Alhoewel de collectie meer affordable moet zijn dan het high-end concept, zijn de prijzen nog steeds niet mis. Voor een T-shirt tel je zo’n 195 dollar neer en voor een sweatshirt kun je al gauw 1195 dollar betalen.
De items zijn vanaf maandag 6 november te koop bij grote online retailers zoals Farfetch.com en Nordstrom.com. Ook zal te collectie verkrijgbaar zijn op hun eigen website Proenzaschouler.com. Bekijk de mooie campagnebeelden van de collectie hieronder.
Beeld: Ricky Saiz for Proenza Schouler