Altijd al willen weten wat er allemaal gebeurt op de redactie van Fashionscene? Dan komt deze rubriek als geroepen: neem elke week een kijkje in het leven van de redacteuren van Fashionscene!
We hebben weer een aantal drukke maar leuke weken achter de rug met een hoop leuke evenementen. Helaas was Fashionscene's Michelle een tijdje ziek waardoor we bij een aantal niet aanwezig konden zijn (Louis Vuitton en Lancome, snik!). Gelukkig waren er een hoop andere dingen die wél doorgingen. Onze favorieten delen we maar wat graag weer met jullie. Kijk je even mee?
Het duurt nog heel lang voordat het zomer wordt maar in de modewereld hebben ze allang de collecties voor volgend jaar klaarliggen. Eind oktober mocht Michelle even een kijkje nemen wat het merk Closed voor ons voor SS18 in petto heeft en geloof ons, dat zijn héél wat fijne dingen! Je kent het merk misschien van hun coole jeans maar de collectie bestaat uit zoveel meer. Van de mooiste tassen tot kleurrijke knits en hebberigmakende jassen: Michelle's modehartje ging flink sneller kloppen bij het zien van al het moois dat Closed voor ons heeft gemaakt.
De dag erna toog Michelle naar Hotel Arena voor de presentatie van Doutzen's nieuwe collectie voor Hunkemöller. Een logische plek om de vers ontworpen items te onthullen want de shoot voor de lijn vond ook plaats op dezelfde locatie. Doutzen verscheen even kort ten tonele en was in het echt net zo prachtig als je op de foto's ziet. De collectie, waarvoor het ontwerpteam en Doutzen erg keken naar de designs op de catwalk (McQueen was favoriet), is trouwens ook erg mooi. Klik hier om de collectie online te shoppen en hier en hier voor onze favorieten!
Donderdagvaond mocht Fashionscene's Ilse aanwezig zijn bij de presale van de ERDEM x H&M collectie. Voor het evenement was groots uitgepakt: het vond plaats, geheel in stijl, bij een prachtig landhuis. Natuurlijk was het een drukte van jewelste toen het shoppen mocht beginnen.
De week daarop ging Fashionscene's Ilse naar een leuk evenement van Kruidvat en naar het Holistik Reform House. De reformwinkel heeft een stoffig imago maar de meiden achter de health website wilden bewijzen dat dit onzin is door influencers kennis te laten maken met reformmerken en hun producten.
Kruidvat onthulde in de Kanarieclub haar nieuwe Catch & Shine collectie bestaande uit geuren voor hem en haar, coole cupcake zeepjes (cadeautip!) en soap bars die een beetje doen denken aan Lush maar dan een budget versie. Ilse won samen met Danique van Girlscene de geurtest en daarom mochten de dames een pinata stukslaan met daarin allemaal goodies en snoep. Helaas zijn daar geen beelden van...
Dinsdag 7 november was het feest voor Michelle want zij was door Passionata en Chantelle uitgenodigd om af te reizen naar Parijs. De twee lingeriemerken hebben een make-over gehad door de nieuwe creative director en het resultaat mag er zeker zijn. Van een eerder wat zoet plaatje, waar op zich niets mis mee is, werden de visuals omgetoverd naar een verhaal met een wat meer spicy touch. Om de make-over te vieren was er een expositie samengesteld met de beelden van de nieuwe collectie. De nieuwe creative director (die van origine fotograaf is) Renaud Cambuzat was zelf ook aanwezig om de vernieuwing toe te lichten. Wij denken dat de nieuwe weg die Passionata en Chantelle ingeslagen zijn, een erg goede keuze is.
Terwijl Michelle een hele leuke tijd had in Parijs, verveelde Ilse zich ook niet. Zij was uitgenodigd om de nieuwe SS18 collectie van Storm & Marie (vernoemd naar de kinderen van de oprichters van het merk) te bewonderen. Naast veel bloemenprints en rood, waren er ook duidelijk sportieve invloeden terug te vinden in de collectie. We like!
Tot slot mocht Ilse afgelopen week aanwezig zijn bij de presentatie van het palette die make-up artieste Amanda Rijff voor het make-up merk Inglot maakte. Het palette is perfect om een natuurlijke look te creeeren maar ook een mooie avondmake-up is ermee te maken. Wij zijn fan! Het limited edition palette is nu verkrijgbaar bij de Inglot stores en hier online.
Beeld: Fashionscene & Mooi PR