Celebrity beautylijnen zijn populairder dan ooit. Denk bijvoorbeeld aan Kylie Jenner en Kim Kardashian's collectie maar ook de producten van Jessica Alba, Eva Mendes en Miranda Kerr. Een nieuwe grote speler op de markt is Rihanna die naast parfums sinds vorig jaar ook make-up uitbrengt onder de naam Fenty Beauty.
Er zijn dus een aantal grote concurrenten maar naar verwachting zal Rihanna's collectie meer geld opbrengen dan die van Kim Kardashian en Kylie Jenner. Onderzoek van Slice Intelligence wijst uit dat Fenty Beauty het vijf keer beter deed dan Kylie Cosmetics in de eerste maand en in de tweede maand waren de verkopen 34 procent hoger.
Rihanna heeft het voordeel, in tegenstelling tot KKW Beauty en Kylie Cosmetics, dat haar producten naast online ook verkrijgbaar zijn in een winkel zoals Sephora. Het feit dat Fenty Beauty een inclusive merk is dat juist producten wilt verkopen aan iedereen in plaats van een (blank en lichtgetint) deel van de wereld, kan logischerwijs ook in haar voordeel werken.
Goed gedaan RiRi!
Beeld thumb: Fenty Beauty