Rustig proberen te winkelen terwijl het personeel je steeds vraagt of je hulp nodig hebt, kan erg vervelend zijn. Voor introverte types is dit een nachtmerrie! Gelukkig heeft Sephora hier iets op bedacht en het is geniaal.
Op Twitter verscheen er een foto van een Sephora filiaal waar een hele nieuwe winkelbeleving op te zien was. Bij de ingang van de winkel stonden stapels van twee verschillende kleuren winkelmandjes: rood en zwart. Een rood winkelmandje betekent dat je behoefte hebt aan hulp van medewerkers, terwijl zwart het personeel laat weten dat je het zelf wel red.
Dit systeem is super handig voor als je haast hebt, met rust gelaten wilt worden (of juist niet) of als je te verlegen bent om om hulp te vragen. Zonder woorden laat jij al aan de Sephora medewerkers weten wat je van ze verwacht en ik vind het echt een fantastische zet.
There is a fellow introvert on the Sephora customer experience team who deserves A RAISE RIGHT NOW pic.twitter.com/4Aan7lUyVD
— Cami Williams (@cwillycs) November 4, 2019
Het concept is niet van Sephora zelf. Koreaanse winkels doen dit blijkbaar al een tijdje en daar is het zeer succesvol. De twitteraar die de Sephora foto met de wereld deelde, liet weten dat dit concept alleen nog terug te zien is in Europese Sephora filialen. Maar aan de online belangstelling te zien zal dit niet lang zo blijven.
Het teleurstellende voor ons Nederlanders is helaas dat Sephora niet meer in Nederland zit. Wij moeten dus wachten tot de Douglas of een andere winkel dit concept misschien over gaat nemen. Ik zeg doen!