Kun je het geloven? De Levi's 501 bestaat alweer 140 jaar. De iconische jeans werd in 1873 op de markt gebracht, in eerste instantie werd de broek gedragen door mijnwerkers. Langzamerhand groeide de jeans uit tot een mode item, een kledingstuk wat iedereen in zijn kledingkast heeft. De 501 maakte in 1990 furore door de "Brad Pitt" reclame. De jeans was hip en werd alleen maar hipper. Voorzien van een sexy image blijft de 501 populair. Om te vieren dat de spijkerbroek van LEVI's al weer 140 jaar bestaat is er voor het eerst een Non-Denim 501 collectie op de markt gekomen. Een shrink-to-fit uitvoering van de 501, deze is verkrijgbaar in ivy green, true chino, krijtblauw en mineraalrood.
Afgelopen woensdag werd dit gevierd in de LEVI's Store @ de Kalverstraat. Een event met een true 501 spirit. Veel bekende gezichten... Bloggers, Fashion journalisten, Bn-ers, iedereen was er om het fenomeen 501 Levi's te eren.
Click on photo's for full frame:
Beeld: bfr