Na een iets minder geslaagd avontuur met eigen Limocello label, Bello Limoncello, besloten de jongens zich te storten op het verbeteren van de Lambrusco. Het bubbel wijntje is op het moment niet meer zo populair, maar... daar moet volgens Frank en Lard verandering in komen. Dus gingen Frank de Ruwe en Lard Breebaart op zoek naar de beste druif in Italie voor hun BRUSCO. Na een lange zoektocht vonden ze de Grasparossa druif, een Lambrusco-druif met lef, pit en karakter.
Omdat de jongens van Natwerk wel van een avontuurtje houden besloten zij hun auto vol te laden met de bewuste Grasparossa, Lambrusco druif en door een brandende hoepel te springen. De 100 kilo stunt-druiven zijn verwerkt in hun eerste batch 'Brusco' Lambrusco.
De BRUSCO launchIn een mooie locatie aan de Herengracht in de Amsterdamse Gouden Bocht werden gisteren de nieuwe bubbels gepresenteerd door niemand minder dan powervrouw Olcay Gulsen. Egbert-Jan Weber draaide Italo plaatjes en sommelier Milton Verseput keurde de wijn. Het was even wennen om een rode wijn, koud en met bubbels te proeven, maar ik vond het een verrassend lekker drankje. Brusco kan zomaar een hit worden. Zie hier ons fotoverslag van deze geslaagde lancering geschoten door Lieor van Os.
Click on photo's to view full frame:
Brusco is te verkrijgen via Brus.co
Beeld: bfr