Fashion

Press Only - Open Press Days

Press Only

is een full service pr bureau.  Zij vertegenwoordigen verschillende fashion, sport, beauty,design, interieur, travel, food, drank en lyfestyle brands. Press Only is geïnitieerd in 1995 door Sylvia Avontuur onder de naam MA press. Verder fungeren zij als Denk Tank en leveren zij consultancy.  Middels het organiseren van pers events, het bij elkaar brengen van de juiste mensen, en het creëren van samenwerkingen met binnen en buitenlands talent leveren zij de perfecte ondersteuning aan hun cliënten voor het verder ontwikkelen en in de markt zetten van hun image en brand. Twee keer per jaar organiseert Press OnlyOpen Press Days. Wij hebben tijdens deze dagen meegelopen achter de schermen. Door middel van film, foto's en interviews kunnen jullie een uitgebreid verslag volgen van het reilen en zeilen bij het pers bureau. Hoe gaat het er aan toe en wie zijn hier verantwoordelijk voor. Een Backstage Fashion Report van Press Only.     Q&A: Naam: Sjoukje Reeskamp Functie: Senior account manager / Showroom manager Press Only Accounts: Aigle / Barbour / Compagnia Italiana/ Gaastra /Geox / Mk Switch / Rino & Pelle / Saint Tropez / Seafolly / Sebago Opleiding: Mode academie Met wat voor een doel organiseren jullie persdagen? Tijdens de Open week presenteren wij de nieuwe collecties aan onze key contacts. Het is de kick-off van aankomend modeseizoen en daarnaast is het het uitgelezen moment om bij te praten met de pers; waar zijn ze mee bezig of er nog veranderingen op de redactie/concept hebben plaats gevonden en hoe kunnen wij voor onze merken een angle vinden om tot een samenwerking te komen. Bovenal vind ik het belangrijk dat P|O de pers blijft triggeren. Wat hopen jullie hiermee te bereiken? Press coverage waarborgen voor het aankomende seizoen. En voor wie organiseren jullie dit? Moderedacteuren, freelance journalisten en stylisten. We hebben dit seizoen bewust geen bloggers uitgenodigd, aangezien zij te short op de markt zitten met hun coverage/posts. Het is qua timing niet relevant voor onze merken. De relevante bloggers en websites nodigen we dan ook later in het seizoen persoonlijk uit op kantoor. Jullie bestaan al 17 jaar, wat is het geheim van jullie succes? De drijvende kracht achter Press Only is oprichtster Sylvia Avontuur. Samen met creative director José Klap en het hele team weet zij ons bureau constant relevant te positioneren en interessant te houden voor de pers. Press Only onderscheidt zich door het feit dat het bureau zich niet enkel op fashion focust, maar daarnaast ook op travel, interior en art. BFR heeft veel jonge viewers die geïnteresseerd zijn in een carriere in de mode, Wat is jou nummer 1 advies? Mode, je hebt het of je hebt het niet. Welke kwaliteiten moet je hebben of juist niet om succesvol te zijn in de Fashion en beauty industrie? Het belangrijk om zeer flexibel te zijn en het hebben van een fingerspitzengefühl Hoe belangrijk denk je dat de online community is voor de Fashion industrie. En op welke wijze geeft Press Only hieraan support? Ik denk dat de online community heel erg belangrijk is voor de huidige mode-industrie. Het is ongecensureerde mond-op-mond reclame. Heerlijk/Eerlijk beter kun je je niet wensen. Wat beschouw je op dit moment als meer invloedrijk.... Bladen of blogs? Het is een combinatie van, toch krijg ik bij printmedia nog steeds een soort van heilig 'bijbelgevoel' bij me oproept. Waardoor blijf jij geïnspireerd in Fashion? Het zit in me, ik weet niet beter, het maakt me blij Wat is jouw mantra en hoe pas je die toe in je dagelijkse leven of werk? Mijn autisme is mijn mantra. ******************************************************************************************************************* Q&A: Naam:Rosalie Stokkel Functie:Accountmanager Accounts:Palladium, Modefabriek, Reebok, Guess, Yaya, Furansu, Mistral, Marije de Haan, Conny Groenewegen, Anne de Grijff, Speedo Opleiding:Fashion & Branding (Fashion) – AMFI BFR heeft veel jonge viewers die geïnteresseerd zijn in een carrière in de mode, wat is jou nummer 1 advies? Zorg dat je een goede keuze maakt welke richting je op wil! Wil je graag concepten ontwikkelen (branding), marketing/PR of wil je met styling&design bezig zijn. Zoek een goede opleiding, regel een goede stageplek en zorg dat je daar onmisbaar wordt. Zo rol je er wel in. Welke kwaliteiten moet je hebben of juist niet om succesvol te zijn in de Fashion en beauty industrie? Zeker zijn van jezelf en in PR met name achter de labels staan die je vertegenwoordigd. Als je er zelf niet in gelooft, doet niemand het! Blijf ten allen tijden jezelf en oprecht, dat zorgt voor lange termijn contacten. Geloofwaardigheid is heel belangrijk. Wees ook niet bang om af en toe een risico te nemen, van fouten kun je leren. Beter risico nemen en vol overgave voor je doel gaan dan angst hebben en daardoor kansen mislopen, onzekerheid gaat je echt tegenwerken. Bescheidenheid siert een mens, dus wees niet arrogant:) Hoe belangrijk denk je dat de online community is voor de Fashion industrie. En op welke wijze geeft Press Only hieraan support? Enorm belangrijk! De lijnen zijn veel korter met de lezers/consumenten en interactief. Men kan direct reageren en ook dit is weer voor iedereen zichtbaar. Timings zijn ook enorm verschoven, wij zijn momenteel met twee seizoenen tegelijk bezig. Online media kunnen veel sneller nieuws wereldkundig maken. Press Only organiseert speciaal events voor online media en creëert content die makkelijker te gebruiken is voor websites/blogs. Video is ook veel belangijker geworden, dus ook dat proberen we steeds meer te stimuleren bij klanten. Wat beschouw je op dit moment als meer invloedrijk .. Bladen of blogs? Beide zijn invloedrijk, sommige bladen hebben enorm veel respect en credibility opgebouwd en vertellen de lezeres wat de komende trends zullen zijn. Dit zie je ook op een bepaalde manier bij blogs, volgers van blogs zijn enorm trouw aan een bepaalde blog(ger) en nemen veel aan van iemand, dus ook trends en wat je wel en niet moet kopen. Het verschil is denk ik dat een aantal bladen echt een ‘instituut’ zijn en trends constateren en vertalen naar de markt. Blogs geven een eigen interpretatie van die trends en hun volgers op hun beurt ook weer. Dus beide zijn enorm invloedrijk! Je ziet dat magazines ook het belang van bloggers zien. Vogue organiseerde zelfs een speciale bloggers lunch! Waardoor blijf jij geïnspireerd in Fashion? Ik kijk veel op internationale websites die niet alleen over Fashion gaan (trendland, trendhunter, ajanaku) en haal hier inspiratie vandaan. Ik heb het geluk dat ik Modefabriek als account doe samen met onze creative director José en mij dus elk seizoen bezig houdt met Next & Cutting Edge (internationaal jong designer platform), die jonge designers zijn enorm inspirerend en ze maken echt geweldige ontwerpen! De Modefabriek blog is een jaar geleden gelanceerd en hiervoor werken we met zeer toonaangevende schrijvers/bloggers die keer op keer met inspirerende artikelen komen. Echt een aanrader om die te gaan lezen! Wat is jouw mantra en hoe pas je die toe in je dagelijkse leven of werk? Volg echt je gevoel! Als iets intuïtief niet goed voelt, niet doen. Blijf ten alle tijden jezelf, dat is het belangrijkst. Aangezien al mijn collega’s een mooi mantra in het Engels hebben, heb ik die ook: Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else. - Judy Garland - **************************************************************************************************************** Naam: José Klap Functie: Creative Director BFR heeft veel jonge viewers die geïnteresseerd zijn in een carrière in de mode, Wat is jou nummer 1 advies? Probeer diverse dingen uit en kijk waar jou passie ligt en focus je daar dan vervolgens op. Om in de mode te werken is naast kennis van de markt ook doorzettingsvermogen en hard werken erg belangrijk om ergens te komen, dit kan enkel als je pure passie hebt voor wat je doet. Welke kwaliteiten moet je hebben of juist niet om succesvol te zijn in de Fashion en beauty industrie? Het is belangrijk om open minded, flexibel, sociaal, representatief te zijn, en efficiënt kunnen werken. Daarnaast is mensenkennis hebben ook een must. Hoe belangrijk denk je dat de online community is voor de Fashion industrie. En op welke wijze geeft Press Only hieraan support? Dit is heel belangrijk en het wordt ook steeds belangrijker. Press Only creëert op maat content hiervoor en levert ook online content aan. Wat beschouw je op dit moment als meer invloedrijk.... Bladen of blogs? Beiden. De verschuiving vindt plaats in print tussen commerciële magazines en independent Blogs. Ik denk dat sites de functie van de commerciële titels zullen overnemen in de toekomst. Waardoor blijf jij geïnspireerd in Fashion? Gedrevenheid, passie en creativiteit blijft mij inspireren. Fashion designers kunnen door een andere manier van denken een tijdsbeeld laten zien door een collectie. Door de juiste strategie uit te rollen kan je indirect consumenten ook anders laten denken en mode op een andere wijze laten zien. Dit houdt het interessant. Wat is jouw mantra en hoe pas je die toe in je dagelijkse leven of werk? Creëer vanuit je hart. ************************************************************************************************************************** Naam: Janneke Vermulst Functie: Account manager Accounts: NOOSA, Rockport, Goliath, CYBEX, Susanagateira, Opleiding: Concepts & Brands, Amsterdam Fashion Institute BFR heeft veel jonge viewers die geïnteresseerd zijn in een carrière in de mode, Wat is jouw nummer 1 advies? Volg je hart dan komt het altijd goed. Welke kwaliteiten moet je hebben of juist niet om succesvol te zijn in de Fashion en beauty industrie? Gevoel voor stijl, oprecht zijn, maar met name ook nuchterheid. Zodat alles te relativeren is. Het gaat niet alleen maar om mooie dingen, het gaat met name om een goed verhaal kunnen neerzetten. Je moet een merk kunnen begrijpen om het te kunnen vertegenwoordigen. Hoe belangrijk denk je dat de online community is voor de Fashion industrie. En op welke wijze geeft Press Only hieraan support? Online wordt steeds belangrijker. Je kan kort op de bal informatie delen en dus direct inhaken op trends en ontwikkelingen. Ook het interactief communiceren via verschillende media is een belangrijk medium voor merken om hun boodschap uit te dragen/ te delen. Binnen een korte tijd kan je veel aandacht creëren rondom een campagne/boodschap.Wij adviseren merken hoe zij online media kunnen inzetten en zijn zelf ook actief via verschillende media zoals Facebook en Twitter. Wat beschouw je op dit moment als meer invloedrijk.... Bladen of blogs? Bladen zijn nog steeds van groot belang, echter blogs krijgen steeds meer invloed. Via blogs kan er op een interactieve manier informatie worden gedeeld. Consumenten kunnen direct reageren op een boodschap en tevens direct informatie delen met anderen. Waardoor blijf jij geïnspireerd in Fashion? Belangrijk binnen mode, is dat het niet alleen om esthetiek en luxe gaat. Het gaat niet alleen om het product, maar juist ook over de belevenis en het verhaal achter het merk. Dat maakt en houdt het interessant. Wat is jouw mantra en hoe pas je die toe in je dagelijkse leven of werk? Imagination will get you everywhere - Albert Einstein. **************************************************************************************************************** Naam: Anouk van Haaster Functie: accountmanager Accounts: Adidas, New Look, Leontine Hagoort, Alberto Fermani, Sub-Zero & Wolf, Pastoe, Farrow & Ball, Carl Hansen, Opleiding: propedeuse Culturele Maatschappelijke Vorming. + Fashion & Branding, Amsterdam Fashion Institute BFR heeft veel jonge viewers die geïnteresseerd zijn in een carrière in de mode, Wat is jou nummer 1 advies? Uitgaan van je eigen krachten en energie.. dit uitstralen en je een beetje laten leiden in plaats van al een heel plan / baan voor ogen hebben. “If plan A didn’t work the alphabet has 25 more letters. Stay Cool”. Soms kom je erachter dat de plek waar je al jaren het liefst zou willen werken niet bij je past, en dat je een andere richting op moet gaan.Ik denk dat je jezelf niet te veel moet dwingen in een plaatje. Gewoon leven en ontdekken, jezelf uit blijven dagen, ook in je vrije tijd.. zoals leuke expo’s, shows, winkelopeningen, leuke concertjes bezoeken… etc etc.. daar ontmoet je weer mensen of zie je nieuwe dingen waar je energie en inspiratie van krijgt. Welke kwaliteiten moet je hebben of juist niet om succesvol te zijn in de Fashion en beauty industrie? Je kunnen verplaatsen in veel verschillende merken / mensen, en hierin snel kunnen switchen. Dit is vooral erg belangrijk in de PR wereld. Daarnaast met beide benen op de grond blijven, en tegen de afwisseling en drukte kunnen (wat het ook zo leuk maakt!). Ik ben zelf vrij nuchter, wat ik een fijne eigenschap vind om te hebben in de modewereld. Daarnaast gewoon eerlijk en oprecht zijn, heel hard willen werken en veel creatief vermogen hebben. Altijd nieuwe ontwikkelingen, plekken en bedrijven spotten. Hoe belangrijk denk je dat de online community is voor de Fashion industrie. En op welke wijze geeft Press Only hieraan support? Heel belangrijk. Veel merken die wij vertegenwoordigen die zijn hier steeds meer mee bezig. Zoals uiteraard alle social media uitingen (Twitter, Facebook, Pinterest), maar je ziet ook veel meer merken met een eigen blog. Ook doen we de PR voor een aantal hotels, in de travel wereld verloopt eigenlijk alles al online. Dat is wel een voorloper op het online vlak. We zijn hier erg mee bezig op dit moment en willen ons hier nog meer in ontwikkelen. Wat beschouw je op dit moment als meer invloedrijk.... Bladen of blogs? Voor mijn eigen dosis inspiratie lees ik nog steeds liever magazines en boeken, waaruit ik nog ouderwets kan uitscheuren en opplakken (m’n huiskamer meer ziet er elke maand weer anders uit..;)). Echter hou ik een aantal blogs/websites in de gaten en hier kijk ik ook wel elke dag standaard op, en ik heb redelijk wat mensen die ik volg op Twitter. In het algemeen denk ik dat mensen zich nog wel vast houden aan de magazines, en een andere kleinere groep mensen enkel nog maar op blogs kijken. Het 1 geeft inspiratie aan het ander en andersom, dus wat meer invloedrijk is op het moment ligt eraan in welke positie/job je zit of welk doel je ermee voor ogen hebt. Waardoor blijf jij geïnspireerd in Fashion? Door de wereld en mensen om mij heen. Ik probeer meer te gaan reizen, meer verre landen met andere culturen. Hieruit haal ik energie uit en dat uit zich weer in mijn werk. Met meer kracht, zelfstandigheid en bagage in het leven staan, uit zich weer in mijn werk naar mijn idee, waardoor ik mij hierdoor ook steeds meer blijf ontwikkelen / uitdagen. Daarnaast uiteraard door Expo’s, leuke winkelstraten, fijne feestjes, mooie films, nieuwe mensen leren kennen.. mooie boeken… kortom, het filteren van de juiste dingen uit de wereld ;) Wat is jouw mantra en hoe pas je die toe in je dagelijkse leven of werk? “When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life.” Quote van John Lennon. Ik probeer mij steeds meer te focussen op wat/wie mij echt blij maakt en wat niet.. door de belangrijke dingen die je voldoening geven te herkennen, sta je positiever in het leven en verspil je je tijd niet aan andere dingen. Dit pas ik toe in mijn vrije tijd en werk.. wat overigens vaak een overlap heeft, als ik blij ben op werk door goede resultaten en leuke projecten uit dit zich weer in mijn vrije tijd en uiteraard andersom! Daarnaast nog een mooie spreuk ter aanvulling: Remember happiness is a way of travel not a destination… Niet té erg een doel voor ogen hebben, go with the flow.   Voor meer interviews en foto's click Meer Foto's links boven aan de pagina!!   By:  Hinde Lensing en Edwin Goudens van den Handel Film: Hizkiabigail Photography by Jacob van Rozelaar en Melody Lieftink Als team gezamenlijk beantwoord: Met wat voor een doel organiseren jullie persdagen? Wij organiseren de persdagen om de pers (stylisten, (mode)redacteuren, journalisten en bloggers) de mogelijkheid te geven de nieuwe collecties te zien van de merken die we vertegenwoordigen. Ook zijn deze dagen heel fijn om persoonlijk contact te onderhouden met de mensen die je normaal eigenlijk veel per mail of telefoon spreekt (netwerken). Via de persdagen kunnen we ook de gedachten achter een concept of merk (persoonlijk) toelichten. Wat hopen jullie hiermee te bereiken? We hopen zo de pers te enthousiasmeren voor de merken die wij vertegenwoordigen door middel van mooie presentaties van de labels. Tijdens deze dagen worden er al kledingselecties gemaakt voor shoots door stylisten en redacteuren. Ook verzamelen wij zo informatie over de komende seizoenen/thema’s van redacties. En voor wie organiseren jullie dit? Voor press, stylisten, bloggers, journalisten, redacteuren en de klanten (merken) die wij vertegenwoordigen natuurlijk! Jullie bestaan al 17 jaar, wat is het geheim van jullie succes? Eerlijkheid, openheid en passie. En natuurlijk geloven in de sterke merken waarvoor we werken en de lijnen die we uitzetten. Daarnaast zijn een goede team spirit en lange termijn contacten ook erg belangrijk Press Only Volg Press Only op Twitter   By:  Hinde Lensing en Edwin Goudens van den Handel Film: Hizkiabigail Photography by Jacob van Rozelaar en Melody Lieftink    

Beeld: bfr

Deel dit artikel
Back to top