Het is een plaag van de ergste soort, als je het aan mij vraagt. Het lijkt mij een onmogelijke zaak, maar dat betekent niet dat de grote modehuizen toegeven en het hierbij laten. De strijd tegen de namaak-industrie is nog steeds in volle gang.
De supersonische monogrammen van onder Gucci, Louis Vuitton en Fendi is een van de tactieken om de fashion fakies te bestrijden. Maar de missie gaat verder, behalve de namakers staat eBay ook op de zwarte lijst. Christian Dior Couture en Louis Vuitton klagen de grootste online veilingsite voor 37 miljoen euro aan wegens het aanbieden van valse producten. Louis Vuitton, onderdeel van fashion group LVMH, schijnt 20 miljoen euro te eisen, terwijl Christian Dior voor 17 miljoen euro gaat. eBay heeft in het verleden campagnes gevoerd tegen de namaak items met teksten als ‘All sales of counterfeit products are totally illegal’. Erg effectief ja…
Google was ook het doelwit. LVMH klaagde de grootste zoekmachine site aan wegens het linken naar sites die nep Louis Vuitton designs verkochten. Google was 300.000 euro lichter na de uitspraak.
Er is nog hoop... (Nana)