“This is not a tradeshow. This is a monster! A beast.” Het is eindelijk officieel: BBB Kraftwerk gaat door. Op 26 en 27 januari hoopt Bread & butter te knallen met hun nieuwe event.
Zoals eerder genoemd is het Vattenfall de locatie van BBB Kraftwerk kickoff editie. Op 22 november was er door Bread & butter een top secret meeting belegd. De Duitse organisatie had een kleine groep mensen, potentiële exposanten, uitgenodigd naar de verlaten elektriciteitscentrale in Berlin-Mitte voor de aankondiging. Ingepakt met dikke jas en muts bevestigde Karl-Heinz Müller het concept: “De enige regel is dat we geen regels hebben.” Deelnemende labels krijgen de volledige vrijheid in hun presentaties. De beursdirecteur spoorde aan om zo creatief en edgy mogelijk te zijn in de 2 maanden voorbereidingstijd die ze hebben.
Enige restrictie is het aantal deelnemers, er mogen namelijk alleen 100 merken meedoen. Ongeveer 30 labels zijn al bevestigd, onder andere Adidas, Nudie Jeans, Edwin en Converse. Andere grote merken als G-Star en Pepe Jeans hebben al toegezegd voor de zomereditie.
Ik ben heel nieuwsgierig naar het resultaat. Bekijk ondertussen het filmpje op de site van BBB Kraftwerk. (Nana)