Fashion

Mannen en shoppen

Vrouwen houden van winkelen, mannen niet. Vrouwen beschouwen winkelen als een sport, mannen niet. Vrouwen gebruiken winkelen als een therapie, mannen niet.

Mannen en shoppen

Ja, dat blijkt uit een onderzoek van De Bijenkorf. Vrouwen kijken overal graag rond, terwijl mannen bij voorkeur alles op 1 afdeling willen vinden. Klant is koning, dus dat heeft De Bijenkorf netjes aangepast. Nu kan de praktische (lees: stressgevoelige) man kleding, accessoires, skincare producten en gadgets op 1 plek vinden. Het is een internationale shoprevolutie, want de rest van de wereld doet er ook aan mee volgens een artikel uit The Financial Times.

Londen heeft haar departementstore tot manvriendelijke zone verklaard met de ‘Shop Like A Man’ afdeling, Magasin du Nord in Kopenhagen biedt een personal shopping service aan en Bloomingdale’s in Manhattan heeft extra zitplekken, sporttijdschriften en- televisiezenders ingezet.

Galeries Lafayette Homme in Parijs heeft BHV Homme geopend, een geheel nieuwe afdeling.“Our research shows that men don’t like complications when they’re shopping – they like things to be segmented and set out logically,” aldus commercieel directeur Thierry Crampes. “They also like to buy by brand whereas women buy by product.”

Ik vermaak me prima wanneer ik een dagje ronddartel door een warenhuis. Hmm, it’s a guy’s thing, dat is duidelijk. (Nana)

Deel dit artikel
Back to top