Ik was laatst nog op Miuccia’s World Wide Web om de campagnefoto’s van de lente/zomercollectie 2007 te bekijken. Rockin’! Maar sinds gisteren is er nog meer actie aan de gang.
Prada goes digital en wijdt haar eerste tijdelijke online veiling in. Je kunt bieden op allerlei Prada prototypes. Denk aan jurken, rokken, tassen en schoenen die persoonlijk zijn geselecteerd door Miuccia Prada herself. Elke maandag, woensdag en vrijdag worden nieuwe collectibles gedropt met een 7-daagse biedperiode. De items, afkomstig van de herfst/winter 07-08 catwalk, zijn modellen die nog niet eens hangen in de winkel of speciale versies door het gebruik van andere kleuren, materialen en/of stoffen. De opbrengst van 24 prototypes gaat ten goede aan Fondazione San Raffaele, de grootste organisatie in Italië die zich inzet voor medisch onderzoek, zorg en onderwijs. AMO, Rem Koolhaas’ researchinstituut in Rotterdam, is verantwoordelijk achter Prada’s virtuele aanpak. Het concept is gebaseerd op de high-end veilingen uit de kunstwereld met gelimiteerde, eenmalige ontwerpen en architectonische objecten. Prada Group levert je buit kosteloos aan. Op 25 juli sluit Prada haar veilingdeuren, dus go go go! (Nana) |