We krijgen een hele hoop pakketjes op de redactie, met spulletjes die we kunnen uittesten voor de site. Van lipgloss tot cd, en soms zelfs wel eens wat apartere dingen. Maar wat vandaag door de postbode op mijn bureau werd gelegd, was het opvallendste tot nu toe: sekstoys van Diesel.
Onder het mom "Sex Sells, unfortunately we sell jeans" helpen Diesel en Men at Work jongeren met een succesvoller seksleven. Hoe? Door middel van een live peepshow in de etalages en sex toys bij aanschaf van een Diesel item. Opvallend!
Diesel deed samen met Men at Work onderzoek naar jongeren & seks. Een paar resultaten: 23% van de jongeren, tussen de 17 en 26 jaar, heeft minimaal een keer per jaar seks in het openbaar. En op nummer drie van populaire locaties staat... de paskamer!
Ook leuk om te weten: 58% van deze jongeren geeft aan dat een goede kont in de juiste jeans de grootste aantrekkingskracht op hen heeft. Uit het onderzoek blijkt dat jeans de jongeren helpen om zich zelfverzekerd en sexy te voelen. Op de vraag welk kledingstuk de meeste aantrekkingskracht heeft, gaf 40% jeans als antwoord en meer dan 96% van de ondervraagde jongeren draagt een jeans bij de eerste date. Ook is gebleken dat 69% billen het mooist uit vinden komen in een goede jeans.
En nu de klapper van het onderzoek: 65% van de ondervraagden zegt wel graag een sex toy te willen hebben, maar zich ervoor schaamt om er zelf één te kopen.
Om deze reden hebben Diesel en Men at Work besloten om de handen in een te slaan. Vanaf nu worden bij alle filialen van Men at Work sex toys weggegeven bij aankoop van een Diesel item. Er zijn drie speeltjes: een cockring, een setje opzetstukjes voor je elektrische tandenborstel (om deze om te toveren tot vibrerend speeltje) en een (grappig bedoelde) opblaasbare fake penis.
Daarnaast vinden er in de Groningen, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Antwerpen live peepshows plaats op de koopavonden en in de weekenden.
Wat vind jij: een geniale actie of is dit niet voor jou weggelegd? (Monique)