Fashion

Diesel strikes again met sexueel getinte ad

Diesel heeft 't goed voor elkaar: met hun gewaagde campagnebeelden blijven ze choqueren en aandacht in de media genereren. In sommige landen werden de campagnes zelfs verboden. Provocerend en seksueel getint zijn de advertenties zeker, maar dat kun je verwachten van een jong merk dat ondergoed en strakke jeans verkoopt. Overdrijft iedereen niet een beetje?


Eerder schreven we bij Fashionscene al over dat de Britten bepaalde beelden uit de 'Be Stupid' campagne van Diesel hadden verboden. Tot een nieuw verbod is het nog niet gekomen, maar er wordt niet overal even amused gereageerd op recentere campagnebeelden. Zo is een deel van de campagne gefotografeerd in de bibliotheek van de Brooklyn Law School.

De Amerikaanse universiteit werd vervolgens door verschillende radio- en televisiestations op de vingers getikt vanwege de pikante plaatjes. Volgens de school zijn ze misleid: "Toen we Diesel toestemming gaven voor deze shoot, zouden jeans, en niet wat er onder wordt gedragen, het onderwerp van de shoot zijn. We willen niet de indruk wekken dat het eindresultaat door ons is goedgekeurd." Ook liet de decaan weten "shocked and mortified" te zijn. Hm... en hun studenten denken daar zeker net zo over.

Wij snappen de heisa niet helemaal. Misschien is de laatste foto wat, eh, confronterend, maar of dit nou het meest shoquerende is wat we qua campagnes ooit hebben gezien... Eerder lachen, toch?

diesel be stupid you'll create more

diesel campagne heisa be stupid boss

diesel campagne heisa school1

diesel campagne heisa school2

diesel campagne heisa tram1

diesel campagne heisa tram2

(Tekst: Joyce)

Deel dit artikel
Back to top