Madonna dacht lekker origineel te zijn toen ze haar kledinglijn voor Macy's vernoemde naar haar eigen eighties hit Material Girl. Niet dus, want een kledingmerk beweert nu dat de popdiva de naam van hun heeft gestolen.
Slechts enkele weken geleden werd na de nodige promotie (remember de blog van dochterlief en mede-ontwerpster Lourdes?) de kledinglijn Material Girl gelanceerd. Met Taylor Momsen als campagnemodel en gillende tienermeisjes die probeerden een item uit de collectie te bemachtigen leek het allemaal goed te gaan.
Totdat kledingmerk L.A. Triumph met het bericht kwam dat Madonna de naam van één van hun kledinglijnen heeft gejat. L.A. Triumph heeft namelijk sinds 1997 een lijn die óók de naam Material Girl draagt. Volgens het bedrijf is het 'misleidend' dat Madonna dezelfde naam gebruikt en nu eist het merk via een rechtszaak de gehele winst van Madonna's kledinglijn op.
Gevalletje 'meeprofiteren van andermans succes' of heeft L.A. Triumph een punt?
(Tekst: Joyce)