Na 15 jaar in de schoenenindustrie lanceert Jimmy Choo haar eerste parfum. De geur zal vanaf deze maand exclusief verkrijgbaar zijn bij Saks Fifth Avenue en Jimmy Choo-oprichster Tamara Mellon is het gezicht van de campagne.
De eerste geur van schoenenmerk Jimmy Choo kreeg eenvoudigweg de naam Jimmy Choo. Volgens oprichtster van het schoenenlabel Tamara Mellon was de lancering van een eigen geur een logische stap. ‘We zijn in de loop der jaren veranderd in een luxe lifestyle merk, een eigen geur leek ons een logische, volgende stap’, aldus Mellon tijdens de lancering van de geur in Londen.
Tamara Mellon, de sexy & slimme oprichtster van Jimmy Choo
‘Een geur is zo’n belangrijk accessoire voor vrouwen. Ik denk dat het bereik van ons parfum enorm zal zijn. Onze klant is namelijk iedere vrouw.’
De totstandkoming van Jimmy Choo de geur kostte drie jaar tijd. Het parfum kreeg de geur van onder meer exotische tijger orchideeen en zoete toffee (zolang de geur maar niet naar zweetschoenen ruikt, vinden wij het best).
De fles van het parfum (die wel iets weg heeft van het flesje van Viktor & Rolf’s flowerbomb) werd geinspireerd door Murano-glas. ‘We wilden iets creeeren dat niemand kan weerstaan, iets waarvan je trots kunt zijn dat je het kunt laten zien’, zo meldt Mellon.
Zelf koos Mellon ervoor het gezicht van de eerste campagne van de geur te worden. In de foto, die werd gemaakt door Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin zien we de sexy zakenvrouw verleidelijk poseren.
Of de geur een success wordt, is nog maar de vraag. Toch wordt er nu al gesproken over tenminste twee andere Jimmy Choo geuren.
Tamara Mellon in de advertentie van het parfum van Jimmy Choo
Het parfum van Jimmy Choo is vanaf 15 januari te koop bij Saks Fifth Avenue voor 95 dollar.
(Tess)