Net-a-porter luidde vorige week tijdens Fashion’s Night Out een nieuw begrip in: windowshoppen 2.0. Wegkwijnen achter de ruiten van een shop was hiermee even verleden tijd. Met behulp van een speciale iPhone app konden bezoekers van The Window Shop in Londen en New York de producten die ze in de etalage zagen direct online shoppen.
Ter gelegenheid van FNO was de luxe webshop Net-a-porter voor één avond in de winkelstraat in New York en Londen te vinden. Bezoekers konden de nieuwste producten online bestellen, door middel van de ‘Net-a-porter The Window Shop iPhone app’ te downloaden en hun smartphone of iPad voor een item te houden. Het product verschijnt op het toestel en kan zo beter bekeken worden om eventueel direct te bestellen via de website. Als tegenprestatie voor het testen van de app werden enkele fashionista’s rijkelijk beloond met designers accessoires.
Ook Anna Wintour wordt enthousiast van The Window Shop.
Zie hieronder hoe een Lucky windowshopper een clutch van Alexander Wang wint:
Wat vind jij van deze nieuwste technologie? Leuk voor één avond of een gat in de markt?
(Door: Daphne)