Marc Jacobs gaat qua technologie goed met z’n tijd mee: modeshows worden via livestream direct uitgezonden en Jacobs' directeur Robert Duffy twittert er driftig op los. Eén ding mist nog: een eigen online store! En in september komt die er eindelijk.
Al vele seizoenen kunnen we – bij gebrek aan tickets voor de shows – op de website van Marc Jacobs foto’s en video’s van de nieuwste collecties bewonderen. Binnenkort zijn alle artikelen uit diezelfde collecties te verkrijgen in de officiële webshop van de flamboyante designer.
Beelden van de show voor de najaarscollectie 2010.
Maar daar blijft het niet bij: bezoekers van de online store kunnen speciale items van het label kopen die niet in gewone winkels worden verkocht. Sounds promising! Aangezien Marc Jacobs nu geen geld meer kwijt is aan de hoge huur in een dure winkelstraat hopen we natuurlijk ook op fikse online korting…
Marc Jacobs is niet het enige luxemerk dat zijn producten online aan gaat bieden: ook Hugo Boss, La Perla, Jimmie Choo en Donna Karan zetten de (logische?) stap naar het wereldwijde web.
(Joyce)