Diesel gaat vanaf nu een stap verder dan alleen het maken van leuke kleding. Het kledingmerk heeft een heel eiland omgedoopt tot Diesel Island en laat in de nieuwste campagne zien, dat het daar heel goed vertoeven is!
Na het lanceren van een movement met de Be Stupid campagne, is de volgende stap van Diesel het creëren van een compleet nieuwe en stupid samenleving: een tropische utopie, waar de principes van het Be Stupid manifesto tot leven kunnen komen. Hoe zou het zijn om alle goede eigenschappen van landen die we kennen mee te nemen, en alles wat slecht is achter te laten? Klinkt als het beloofde land...
De print en outdoor campagne beelden laten de eerste pioniers zien die aankomen op het eiland. Ze beleven spannende momenten, lossen misschien wel de oudste wereldproblemen op met een frisse blik en houden de wildste feesten om de geboorte van hun natie te vieren. Denk aan Lost, maar dan met mooiere kleding en zonder ijsberen.
Door het jaar heen zullen allerlei berichten vanaf het eiland de buitenwereld bereiken via video's, facebook en de piratenradio. Maar ook de website Diesel.com zal in Island-stijl worden ondergedompeld: virtuele eilandbezoekers kunnen helpen de wetten aan te passen, video's bekijken van het eilandleven en natuurlijk island-friendly kleding kopen via de interactieve catalogus. Last but not least zal het Diesel Island zijn eigen Wikipedia-pagina krijgen met wekelijkse updates.
Wij zeggen ja tegen een fashion escape naar Diesel Island. Ga je mee?
(Tekst: Evelien)