Tamara Mellon, mede-oprichtster en creative director van Jimmy Choo, gaat het merk verlaten. Vijftien jaar lang stond ze aan het hoofd van het luxe schoenenlabel, dat door veel celebrities als favoriet wordt beschouwd. Vijf maanden nadat Jimmy Choo -voor 600 miljoen euro (!)- is verkocht aan Labelux, houdt ze het voor gezien.
Ook Joshua Schulman, chief executive van Jimmy Choo, stapt op, maar beiden zouden op vriendschappelijke wijze het bedrijf verlaten. Ook zou de beslissing los van elkaar zijn gemaakt. Mellon en Schulman zullen blijven werken tot er geschikte vervangers zijn gevonden.
Jimmy Choo
In 1996 stopte Tamara Mellon als accessoire redacteur bij de Britse Vogue om samen met de Maleisische schoenenontwerper Mr Choo, het label Jimmy Choo op te richten. Mellon leende voor haar avontuur 175.000 euro van haar vader, maar dat heeft ze onderhand dikwijls terugverdiend. Het bedrijf is uitgegroeid tot een wereldwijd luxemerk en met een waarde van 600 miljoen euro kun je wel zeggen dat ze het goed heeft gedaan! De precieze reden van Mellons vertrek is nog niet bekend.
15-jarig jubileum
Onlangs vierde Jimmy Choo haar 15-jarig bestaan nog met een fashion boek en ‘Icons’ collectie. Deze capsule collectie bestaat uit de 15 meest gedenkwaardige Choo shoes en dat betekent het beste van 15 jaar Jimmy Choo, maar ook een mooie samenvatting van Tamara Mellons Choo-tijd.
Wie zal de nieuwe creative director van Jimmy Choo worden? Wij zijn benieuwd...
(Door: Daphne)