Engeland heeft ons heel wat moois te bieden weet iedereen die wel eens een bezoekje aan het land brengt. Londen (het shoppen, de talloze leuke restaurantjes, de mooie architectuur en musea, etc.) is een fijne plek om neer te strijken maar ook daarbuiten is er genoeg te zien en te doen. Daarnaast hebben de Britse modemerken een warm plekje in ons hart veroverd.
De populariteit van een merk is tegenwoordig goed af te lezen van Instagram en raad eens welke Britse fashion naam het beste presteert en dus de meest volgers heeft? Niet Topshop of Jimmy Choo maar Burberry. Het van oorsprong klassieke merk, die als tijdloze bestseller onder andere de regenjas heeft met het bekende ruitje als voering, heeft maar liefst 10,4 miljoen volgers. Op de tweede plek staat Topshop met 9,1 miljoen volgers en op de derde plek Jimmy Choo met 7,3 miljoen.
Flink wat fans dus maar dit valt in het niet bij merken als Nike (75,3 miljoen), Victoria's Secret (57,9 miljoen) en Chanel (25,1 miljoen). Er is dus zeker ruimte voor verbetering. Wie weet wat de toekomstige nieuwe creative director van Burberry van plan is nu dat Christopher Bailey, die al een grote modernisering verzorgde, zijn rol heeft opgezegd bij het merk.
Beeld: @jimmychoo @burberry @topshop