Beroemdheden zetten zich gelukkig vaak in voor het goede doel. Een win-win situatie. Het goede doel wordt er rijker van en de ster krijgt meer publiciteit.
Dat geldt ook voor Sarah Jessica Parker, de ster uit ‘Sex and the City’. Ze is niet alleen maar mooi van de buitenkant, maar ook voor de binnenkant. Sinds 1997 is zij namelijk de ambassadeur van UNICEF, waarin zij zich dit keer inzet voor het watergebruik in de wereld. Het project, dat ‘Tap Project’ heet, roept restaurants in The Big Apple op om allemaal 1 dollar van een verkocht glas versgetapt water te doneren aan UNICEF. Met dit geld kan UNICEF waterprojecten opstarten in de landen waar dat nodig is.
Niet alleen Sarah zet zich in voor water in de wereld. Ook modemerk DKNY draagt zijn steentje bij. Speciaal voor het ‘Tap Project’ heeft het label een t-shirt ontworpen van 30 dollar, waarvan 100% van de opbrengt regelrecht naar UNICEF gaat. Met dit geld zorgt het label ervoor dat de allerarmste landen worden voorzien van schoon drinkwater.
You go SJP en DKNY!
(Elisah)