vertelt Carine. Ze doelt op haar voormalige werkgever Condé Nast, die grote namen zoals Mario Testino en Terry Richardson verbood aan CR Fashion Book mee te werken. Je moet harder vechten, maar wel voor iets dat je erg leuk vindt en waar je in gelooft. Ik word blij wanneer mensen naar me kijken en zeggen: Je ziet er zo gelukkig uit, dat voelt als een bevestiging.
Jarenlang werkte Carine als hoofdredactrice van Vogue Paris intensief samen met de grootste namen uit de mode-industrie. Na tien jaar samenwerken is het je familie geworden en het is een moeilijk om zonder je familie te werken. Maar sommige mensen, zoals Mario, hebben contracten met Condé Nast en andere mensen werken veel met Condé Nast. Dus ik dacht: oké, ik houd hun als vrienden en werk met ze buiten CR Fashion Book om, vertelt Carine. Voor mijn tijdschrift was dit uiteindelijk positief, omdat het ervoor gezorgd heeft dat ik nieuwe mensen moest vinden: minder bekende fotografen en visagisten. Ik heb veel nieuwe talenten ontdekt en ik probeer ze te pushen. Ik kan ze al mijn ervaring geven en zij geven mij hun enthousiasme.
CR Fashion Book #2
De eerste editie van CR Fashion Book - met een wulpse Kate Upton op de cover - was binnen enkele weken uitverkocht. Het tweede issue komt eind deze maand uit en belooft al net zon beauty te worden. Deze editie heeft een balletthema en we hebben twee covers. Op de een staat een fetish paar balletschoenen; op de ander staat een nieuwe, fantastische Russische danser, Sergei Polunin.
Voor het tweede nummer werkte Carine ook samen met de 22-jarige Michael Avedon - de kleinzoon van Richard Avedon - en niemand minder dan Karl Lagerfeld.
Met heimwee terugkijken naar het Vogue-tijdperk doet Carine dan ook niet: Dit is allemaal erg spannend en ik mis de oude tijd niet, dit is een nieuwe tijd voor mij.
Benieuwd naar meer beelden uit het nieuwe issue? Klik dan hier.