Het heeft even geduurd, maar het succesvolle modemerk Mulberry heeft een nieuwe creative director gevonden. Mulberry heeft al sinds het vertrek van Emma Hill in 2013 geen creative director in dienst gehad. Maar nu hebben ze eindelijk een vervanger voor Hill gevonden. Vanaf juli 2015 zal Johnny Coca de nieuwe creative director worden. Coca staat nu nog aan het hoofd van de designafdeling voor leren schoenen en accessoires van Céline. "I very much look forward to joining Mulberry as their new creative director and to leading a new design direction at one of the very best British brands," liet Coca woensdagochtend weten. Godfrey Davis, de CEO van Mulberry is blij met de aanwinst. "He has a wealth of international luxury and fashion experience that wil help us bring new energy and innovation to Mullberry". Coca werkt al sinds 2010 voor Céline. Bij Céline was hij hoofd design van de lederwaren, schoenen, accessoires, sieraden en zonnebrillen. Verder heeft Coca ook gewerkt voor Louis Vuitton, Bally en heeft hij studenten begeleid bij Central Saint Martins. De verwachtingen zijn hoog. Er wordt stiekem gehoopt dat Coca de magie weer terug kan brengen bij Mulberry. Volgens Bazaar UK's fashion director Avril Mair is Coca niet de ontwerper waar iedereen op gehoopt had, maar het is een trend in de industrie dat ze steeds vaker het hoofd van een studio nemen om die vervolgens groot te maken. Mair vindt de keuze voor Coca een simme zet. Portret van Johnny Coca voor Mulberry Bron