We schreven al eerder over de campagne van Versace waarin modellen Gigi Hadid en Karlie Kloss stralen. Beide stellen jonge moeders voor met veel te perfecte gezinnen. Ook wij vroegen ons toen af of het als jonge moeder mogelijk is zo perfect over straat te lopen. Nu heeft de campagne wereldwijd voor de nodige ophef gezorgd.
Naast de campagne beelden is er kort geleden ook een promotie video gelanceerd en sinds deze het web heeft bereikt gaat het internet los. Gigi en Karlie, 21 en 23 jaar oud, zouden te jong zijn om zulke grote kinderen te hebben waardoor de campagne van Versace nu "Teen Mom: Versace Edition" wordt genoemd. Nu lijkt het ons niet direct waarschijnlijk dat Versace en Gigi de bedoeling hadden tienerzwangerschappen te promoten, dit is wel precies hoe het overkomt op mensen.
De ophef is ook bij Donetella Versace aangekomen en zij gaat de ophef te lijf met de volgende statement: "My name is Versace—I don't know how to do things quietly. That is just my blood and my family. We make a noise, shout loud, never hold back on our opinions. This is why our campaigns have always been so bold, because my family has always provoked. Life would be so boring if we all did the same thing."
Hoewel Donatella het opneemt voor Karlie en Gigi blijft ze vaag over de leeftijd van beide modellen en het beeld dat Versace schept over jonge moeders. "I love Gigi and Karlie because of their amazing strength of character. They are their own women who will not compromise their individuality for anyone. I wanted to create imagery that was all about their brilliant individuality."
Niet alleen het feit dat Versace met de campagne beelden tienerzwangerschappen zou promoten zorgde voor ophef. Ook de keuze van de kindermodellen werd bekritiseerd, sommige zouden vinden dat de beelden een racistische ondertoon hebben.