Beauty

Deze 9 dingen wist je nog niet over make-up merk M.A.C 

M.A.C staat bekend als hét lippenstiftmerk dat ook nog eens betaalbaar is. Dat er een tijd was waarin zonder dit merk werd geleefd, kunnen we ons bijna niet meer indenken. Het prachtige merk kwam in 1984 op de markt. Wist je bijvoorbeeld dat het make-up merk werd opgericht door een fotograaf en make-up artist? Dit en 8 andere feitjes over het make-up merk wist je nog niet. 

1. Een make-up artist en een fotograaf richtten M.A.C op, omdat ze gefrustreerd waren dat zoveel make-up slecht was of er vreselijk uitzag op foto's. 
Het is 1984 wanneer beauty salon eigenaar Frank Angelo en fotograaf Frank Toskan hun eerste M.A.C product ontwikkelden in hun keukens om hun wens voor professionele make-up te vervullen. Ze besloten hun lippenstift in zwarte lipstick hulzen te verpakken en dat werd al snel de signature van het bedrijf. M.A.C Staat voor Make-up Art Cosmetics. In 1998 nam Estée Lauder Companies officieel M.A.C over. 

2. De grote doorbraak van het bedrijf kwam toen Madonna M.A.C ging dragen.  
Aan het eind van de jaren ’80 stifte Madonna haar lippen tijdens een fotoshoot met de ‘intense matte red lipstick’ van en zette M.A.C binnen no-time op de kaart. De zangeres begon T-shirts van het merk te dragen, waardoor veel mensen oog kregen voor het bedrijf. 

3. Natalie Portmans karakter in Black Swan droeg voornamelijk make-up van M.A.C.
Make-up artist maakte Natalie naar hartenlust op met voornamelijk M.A.C make-up. De visagist gebruikte onder andere: M.A.C Pro Chomaline Eye-liner Gel/Crème in Black Black, M.A.C Pro Chomaline Eye-Liner Gel/Crème in Basis Red en M.A.C Powerpoint Eye pencil. 

 

life goals: black swans 32 fouettés #blackswan #natalieportman

Een foto die is geplaatst door Queen of Cooney Island (@iwantmycakenow) op

De Amerikaanse dragqueen RuPaul was het eerste gezicht van Viva Glam.
Terwijl vele make-up merken ervoor kozen om een supermodellen het gezicht te maken van hun merk, sloeg M.A.C een onconventionele weg in en koos voor de dragqueen RuPaul als hun spokesperson. In 1994 werd de eerste M.A.C Viva Glam geïntroduceerd en het slogan luidde als volgt: ‘We won’t look down on you, and we won’t intimidate you, because we know what it was like to be picked on by the cool kids. And guess what? Now we’re the cool kids.” Ieder kwartje dat wordt verdiend aan de M.A.C Viva Glam lipsticks en lipgloss’ worden gedoneerd aan het M.A.C Aids fonds. 

Sinds de eerste M.A.C Viva Glam campagne is er al $380 miljoen opgebracht.
Back in the days werd de Viva Glam campagne opgezet om meer bewustzijn te creëren rondom Hiv en Aids, destijds was dat begrip er weinig. Ondertussen is is de Viva Glam uitgegroeid tot een van de grootste niet-farmaceutische bedrijven dat op zoek is naar een geneesmiddel. Vele sterren als Lady Gaga, Miley Cyrus en Ariana Grande waren al betrokken bij de Viva Glam campagnes.


M.A.C is sociaal bewust beauty merk.
Niet alleen zet M.A.C zich in om een geneesmiddel te vinden voor Aids en Hiv, maar het merk heeft nog drie andere sociale pijlers. Zo bestaat er de pijler M.A.C Cruelty-Free Beauty, waarmee het merk beweert niet op dieren te testen en ook nooit aan anderen zullen vragen om voor hen op dieren te testen. Daarnaast bestaat er het M.A.C Recycling programma/ Back To M.A.C, waarmee je lege make-up hulzen kunt terugsturen en er ook nog wat voor terugkrijgt en M.A.C Kids Helping Kids waarbij ze wederom een steentje bijdragen aan het goede doel. 

Visagisten kunnen zich inschrijven voor een speciaal programma om 40 procent korting te krijgen op M.A.C producten.
Met het M.A.C Pro Membership Program kunnen gecertificeerde visagisten voor $35 per jaar korting krijgen op M.A.C producten. Ook krijgen zij de mogelijkheid om mee te doen aan cursussen en netwerkevenementen. 

M.A.C verkoopt meer lippenstiften dan ieder ander make-up merk.
Althans, volgens een onderzoek van NPD Group uit 2012. M.A.C verkocht meer zelfs lippenstiften dan Lancôme en Estée Lauder. M.A.C is te koop in meer dan honderd landen. 

Deel dit artikel
Back to top